یک نقد خاضعانه به پیوست راهکار 🅾حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان : (( راه دین را باید برای همه مردم باز گذاشت و نباید در این مسیر مانعی ایجاد کرد، مردم را نباید عصبانی کرد و به آن‌ها فشار آورد چرا که با فشار، کسی دین‌دار نمی‌شود. در دهه عاشورا به خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب فشار نیاورید تا آن‌ها بتوانند در این مجالس شرکت کنند؛ در این جلسات کلماتی از خدا به گوش آن‌ها می‌خورد و برمی‌گردند. این افراد خوب هستند و خوب‌تر هم می‌شوند.)) ✍پ.ن : ضمن احترام به واعظ شهیر و استاد گرامی عرض میشود که : 🔹این نوع راهبرد و خط مشی گذاری برای هیئتهای کشور با توجه به گستره اعتبار و منزلت والای گوینده و جامعه مخاطبان و پیامی که شائبه ی ترک نهی از منکر و مبارزه با حریان بی حجابی دارد و سیگنالی که از جبهه شریعت خواه به جریان اغواگر و هنجارگریز مخابره میشود ، خطرناک بوده و بسا به رواج بیشتر بی حجابی و کشف حجاب انجامیده و با توسعه بیشتر این فاجعه ملی در مراسمات حسینی ، قبح قضیه را بیشتر بشکند خصوصا از جانب عناصر معاند یا بیگانه با اطاعت از دین ✅راهبرد پیشنهادی این است که ضمن احترام به زنان مذکور که به هییت حسینی آمده اند، بطور تشکیلاتی امر بمعروف و نهی از منکر جدی موثر صورت گیرد تا *حصول قطعی اصلاح پوشش در محل* و اگر به هر دلیلی آنها این اعتنای حداقلی به شئونات حسینی را نکردند، نباید این حریم کلی حجاب و پوشش و حرمت حسینی و زینبی را فدای پذیرش کمیت جامعه کرده و تصور کوچک‌انگاری ، عادی سازی و امکان اختلاط فضای ربانی مجلس عزای اهل بیت با منکرات اخلاقی را تداعی نمود لذا نباید زنان بی حجاب را در میان هیئت و جلوی مردان پذیرفت! تا قبح مسئله بکل از بین رود و فرهنگ بدنه جامعه مذهبی نیز تغییر کند. 🔹گفتنی است که زنان بدون‌حجاب تا سال قبل به شکل پوشیده تر در جامعه و علی الخصوص مجالس دینی حاضر میشدند و هر شخصی که در فضای ایران زیسته و در حداقلی ترین سطح از ادراک باشد به این نکته اذعان مینماید که در هیئت و مجلس اهل بیت علیهم السلام و باید مودی به آداب و شئونات مجلس اهل بیت(ع) بود! 🔸 هر فضایی پروتکل ، شانیت و الزامات و احترامات خاص به خود را دارا بوده و باید با نظم و ترتیب ویژه ای در آنجا حضور بهم رسانید و این مسئله خود واجد مولفه اصلاحی و تربیتی و تلنگر برای افراد دلداده اما دارای نقص ظاهری است... در دین اسلام رعایت مقدمات و آداب مناسک و عبادات و اعمال ، علاوه بر شرطیت صحت عمل از یکسو ، از حیث تربیتی و الگوی سلوکی نیز جنبه مقدمی و آماده سازی برای صعود و تحول مطلوب مکلفین را دارا بوده و این‌ منطق برتر بر تمام این مجموعه هدفمند جاری است. ⭕️هنوز نظام و رهبری پدیده کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی خوانده و به هیچ وجه بنای به رسمیت شناختن و پذیرش آن را ندارند. پس به طریق اولی دستگاه امام حسین را نباید به دریچه پذیرش و عادی سازی این‌گناه اجتماعی سوق داد. 🔹بنابراین نباید زنان بی حجاب و تظاهر کننده به ناسازگاری با حکم شرعی حجاب و به طور کلی افراد فاقد پوشش متعارف و پایبندی حداقلی به حدود شرعی که فضای حرمت موازین شرعی را لکه دار می‌نمایند ، به هیئت ها راه داد بلکه لازم است تا با سازوکار نهی از منکر موثر به رفتار آنها جهت داد ... جو حاکم بر هئیت باید فضای اصلاح باشد نه آنکه خود به ورطه ی اختلاط و شبهه سبک سازی و امتزاج با ضد معروف ها بدل بشود. به نظر نگارنده شایسته است تا بزرگان وعظ و خطابه که جایگاه خاص و رسالتی خطیر در هدایت افکار عمومی دارند ، به جای کلام مذکور در صدر نوشتار، بفرمایند توام با مسئولیت پذیری اجتماعی با آنها مواجهه فعالانه داشته باشید و ضمن ضمن محبت و رابطه مسئولانه و عطوفانه ، این افراد را با هنجار ها و آداب حضور در هیئت و مجلس منسوب به خاندان نبوت ، منطبق کنید... مثلا ضمن تعریف و تکریم شخصی که به هیئت عزای سید و سالار شهیدان آمده به منظور دفع و کمینه سازی آسیب دلزدگی ، تذکر ناصحانه لازم را به او داده و دعوت نمود یا حتی روسری های مناسب و سایر ملزومات را در اختیار آنها قرار داد و 👈 تا حد ممکن اجازه حضور هیچ ناپاکی و رجس و معصیتی را به حریم طهر طاهر مطهَّر ائمه اطهار علیهم السلام نداد! حال یا ممکن است یک فرد اصولا برای آلوده سازی فضای معنوی آمده باشد و اصرار بر مخالفت با حکم خدا داشته باشد که این شخص اساسا نسبتی با شان عزادار حسینی و "امری لَکم سلمُ و رایی لکم متّبعُ" ندارد و مستحق طرد است و یا فردی غافل یا کم توجه باشد ( که اکثرا همینطورند) و در فرآیند وخلال معنویت و پیوند عاطفی و قلبی در مجلس ، به نمود و ظواهر و ملزومات پوششی متناسب با شان مجلس پایبندخواهد بود و با همان پوشش هم رفته رفته انس میگیرد ،انسی که با محبت و ولاء و اشک براهل بیت مقرون گردیده است. ✍ علی کافی https://eitaa.com/honaretabyin