حوزه انقلابی
🔸آیا فعل رهبر معظم در واکسن زدن و توصیه ایشان به واکسیناسیون عمومی دلالت بر وجوب و یا حداقل دلالت بر
ادامه قسمت اول👇 https://eitaa.com/howzehenghelabi/42144 پس بهترین و‌حکیمانه ترین کار، عدم ورود یکجانبه رهبر معظم در این موضوع کارشناسی اختلافی بود چون هر طرفش طرفدارانی داشت و موجب اتهام به ایشان میشد که سابقه هم داشت زیرا در موضوع منع معظم له از ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و‌فرانسوی که صبغه سیاسی داشت نیز مورد هجمه شدیدی واقع شد و حتی ایشان را به همین بهانه اهانتها و اتهام های ناشایستی زدند.. و اما از سوی دیگر و از باب مصالحی که ذکر شد قطعاً حتی اگر کسی که معتقد به نظر کارشناسان مخالف هست و واکسن را ۱۰۰٪ مضر میداند نیز جای ایشان بود به جهت وجود اکثریت کارشناسان موافق، نه تنها توصیه میکرد به واکسن زدن ، بلکه خودش نیز تزریق میکرد تا نگویند و متهم نکنند که چون‌رهبر مخالف واکسن بود نه واکسن زد و‌نه حمایت کرد از واکسن و باعث شد برخلاف نظر غالب کارشناسی ، عده ای از مردم هم به تبع او نزنند و باعث انتقال مریضی به بقیه شوند و‌ لذا رهبری را ظالم بشمارند.... چون این مطلب باعث لطمه به جایگاه رهبری و لطمه به نظام می شد و از باب حفظ نظام که أوجب واجبات است لازم بود ایشان در جریان منع از واکسن و ایجاد تفرقه در جامعه به این عنوان ، به هیچ وجه دخیل نباشند... و اگر ایشان چنین عمل نمی کردند بزرگترین تفرقه مهلک در نظام اسلامی حادث میشد که ۴۰ سال است دشمنان تلاش میکنند تفرقه بین دین با علم و عقل ایجاد نمایند و دین را ضد علم و عقل معرفی نمایند تا عده ای از جامعه در سوی مخالف دین و‌نظام بایستند و ادعای علم و عقلانیت نمایند و نظام را متهم کنند و از سوئی عده ای دیگر نیز در جانب دین و نظام بایستند و ضد علم و عقل معرفی شوند و دو جبهه به جان هم بیفتند... و عدم تفرقه آنقدر مصلحت مهمی است که هارون نائب موسی در زمان غیبت ایشان،برای جلوگیری از آن با گوساله پرستی بنی اسرائیل تقابل نکرد تا به وقت خودش و توسط موسی انجام شود و‌فرمود:« خشیت أن تقول فرّقت بین بنی إسرائیل » و لذا مانند ماجرای علی ابن ابیطالب است که موظف بودند سکوت نمایند اما عمارها و أبوذرها موظف بودند فریاد بزنند... و آنجا سخن گفتن علی ابن ابیطالب حرام بود همانطور که فریاد نزدن عمار و ابوذر هم حرام بود سؤال : آیا این مصلحت اندیشی ، اگر واکسن ها چنانچه میگویند موجب قطع نسل باشند آیا جایز است؟ پاسخ : اولا بسیاری از عوارض در امتداد این پروژه تا تزریق ۱۰ واکسن به ضمیمه امواج 5g و دیگر اقدامات تا سال ۲۰۲۵ و نهایتا ۲۰۳۰ حاصل میشود و تحمل بخشی از عوارض در ابتدای راه تا اکثریت نخبگان کشور که آن را باور ندارند متوجه شوند منعی ندارد(همانند برجام که خسارت محض بود اما ایشان اجازه دادند) ثانیاً : در برابر این مسأله نوظهور که أکثریت نخبگان حتی حزب اللهی مصرّانه طرفدار واکسن هستند نمی توان یکجانبه به جنگ افکار عمومی و‌نخبگان رفت، چه اینکه أمیرالمؤمنین در ماجرای أبوموسی قصد عزل او را داشت اما به اصرار مالک پذیرفت هرچند این پذیرش یکی از سرمنشأهای جنگ جمل و ریختن خونها در آن شد و این منعی ندارد همانطور خدای متعال در نظام خلقت اجازه داد فرعون ها و‌نمرودها بر سر کار آیند و ملیونها خون مظلوم ریخته شود تا بشر بیدار شود و بلوغ یابد و این ساختار خلقت هیچ خدشه ای در عدالت الهی ایجاد نمی کند... ثالثا : بزرگترین هدف خلقت معرفت و‌عبودیت است و طبیعی است برای رسیدن به این غایت و دشمن شناسی گاهی هزینه لازم است رابعا : اگر در ماجرای واکسن ها ، حتی جان یک ملیون نفر هم از دست برود، باز هم به پای کنترل جمعیت و غربالگری نمی رسد... در ماجرای کنترل جمعیت با کاهش نرخ‌رشد از ۳ به ۱ درصد، ده ها ملیون از جمعیت نابود شد... و در ماجرای غربالگری هم روزانه ۲۰۰۰ جنین و در سالیان أخیر بیش از چند ده ملیون از جمعیت نابود شد و همچنین با سیستم سلامت غربی در کشور سالانه فقط ۱۵۰٫۰۰۰ نفر با سکته و بیماری قلبی از دست میروند و اگر این ماجرای کوتاه مدت واکسن باعث تنفر و بازگشت مردم و نخبگان از تمامی دستورات طب استعماری غربیwho و‌cdc و fda آمریکا شود ارزش دارد که ده ها برابر ایران ، جان همه بشریت را می گیرد و امیدواریم این تهدید تبدیل به فرصت برای تشکیل تمدن اسلامی و نظام سلامت اسلامی و ابلاغ آن به همه جهان و‌نجات بشر از استعمار نو و فرانو شود انشاالله... ✍روح الله دشتی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم @howzehenghelabi