🔴 یا بی سوادی یا غرض ورزی ⏪ مرحوم اردبیلی درباره این دو نوع پوشش( پوشش در نماز و غیر آن) مینویسد: «و اما عورة المرأة فلا خلاف في كون كلها عورة: يجب سترها في الصلاة مطلقا، عدا الوجه و الكفين و القدمين، و في غيرها من الأجنبي ... واما ستر هذه الأشياء في غير الصلاة ، سيجي‌ء البحث عنه في النكاح ... واما حال الصلاة ... (مجمع الفائده و البرهان محقق أردبيلي  ج 2 ص 104) ترجمه: اما محل پوشش زن اختلافی نیست که محل پوشش زن تمام بدن اوست. بنابراین در نماز تمام بدن غیر از صورت، کف دست و قدمین و در غیر نماز در برابر نامحرم تمام بدن را باید بپوشاند. بحث از پوشش زن در برابر نامحرم در بحث ازدواج خواهد آمد اما درباره مقدار پوشش در هنگام نماز ...» 🔹ایشان در ادامه به بیان روایات در این مورد می پردازد و نهایتاً نتیجه می گیرد: ⏪ ولولا خوف الإجماع المدعى لأمكن القول باستثناء غيرها من الرأس وما يظهر غالبا أيضا. (همان ص 105) ✅ بنابراین جمله ای که نسبت داده شده به دنبال آن است تا عدم وجوب پوشش را برای زن اثبات کند، مربوط به نماز است نه پوشش در غیر نماز. اگرچه در ایشان در نماز هم فتوای به استحباب نمی دهد، بلکه در حد احتمال آن را مطرح می کند. پ ن شارح : شما بیزحمت بدون استاد تحقیق نکن😊 ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅ http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯