حدیث عشق ؛ نگاهی گذرا به قیام سرخ عاشورا قسمت چهارم ✍️ علیرضا جعفرپور(واثق)؛ اشعار این متن از کتاب مصرع خون سروده علیرضا جعفرپور انتخاب گردیده است. قال الحسین علیه السلام: إنی لا أری الموت إلاّ سعادةً ولا الحیاةَ مع الظالمین إلا برما به تحقیق من نمی بینم مرگ را، مگر سعادت و نمی بینم زندگی در کنار ستمگران را، مگر عار و ننگ شعارش" لا اری الموت " است و" هیهات" نگشته تابع ظلم و جنایات شهادت بهر او آیین و مکتب به ثارلله بگردیده ملقب حدیث نغز او"ان الحیاه" است جهاد راه حق ، راه نجات است اشارت کرده حق او را به قرآن به احزاب و به فجر و آل عمران حسین علیه السلام سرور آزادگان جهان است. مکتب او ظلم ستیزی است . او ندای " هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة به معنای «محال است تَن به ذلّت دهیم»را سر می دهد. هنگامی که حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام طلب یاری می کند عقل حسابگر،آدمی را از رفتن به سوی کربلا باز می دارد چون دراین سفر جز مرگ چیزی عاید نخواهد شد اما عشق، شهادت وجان باختن در رکاب فرزند پیمبر (ص) را سعادتی بزرگ می داند. سوالی که نیاز به تعمق دارد این است که مگر روسای قوم وشیوخ قبیله سخنان پیامبر(ص) درمورد امام حسین (ع) را نشنیده بودند ، مگر در زمان کودکی حضرت ابی عبدالله را مکرر در آغوش پیامبر ندیده بودند پس چرا به چنین جنایت هولناکی مرتکب شدند؟ وقتی جامعه از کتاب خدا و سنت رسول اکرم(ص) فاصله می گیرد وقتی معیارها دگرگون و جایگاه معروف و منکر عوض می شود وقتی قبح ریا و نیرنگ و خدعه فرو می‌ریزد و انسان‌ها به ظاهر بسنده می‌کنند. آنگاه ظلم رایج می شود و فریاد برای عدالت تحمل ناپذیر می گردد.بازار عافیت طلبی رونق می گیرد حتی بسیاری از آگاهان سر درگریبان فرو می برند تا تکلیف را کتمان وخیال خود را آسوده سازند. دور افتادگی از دین و احکام اسلام وگرویدن به سنت های منسوخ جاهلی برای آنان طبیعی می شود. در اجتماعی که دین و تقوا بر آن حکومت نداشته باشد پیدایش و شیوع هر منکری چندان غیر عادی به نظر نمی رسد. ••••✾•▪️◼️▪️•✾•••• ------------------------ ▪️ @ioptcpri ▪️ 👉 @isfquran