حکمرانی توحیدی؛ قیام عاشورا و فضای مجازی ✍ سید علیرضا آل‌داود ⭕️ در عصر جنگ های شناختی-ترکیبی زندگی می‌کنیم.اگر قیام امام حسین علیه السلام را با مختصات این جنگ شناختی-ترکیبی بسنجیم خواهیم دید این قیام دقیقا مطابق با مولفه‌های این نوع جنگ در برابر تمام شر بوده است. ⭕️اگر هدف جنگ شناختی-ترکیبیِ دشمن استقرار حکمرانی طاغوت با هدف سکولاریزه کردن جامعه، اباحی گری و ... در عصر ماست، دقیقا قیام امام حسین علیه السلام که یک قیام مبتنی بر سیاست و قدرت است در مقابل این نوع حکمرانی قرار دارد. ⭕️در نهضت حسینی عزت و ذلت دو مقوله بسیار مهم است و از نقطه شروع تا پایان قیام حسینی تماما ارتباط میان حکومت و حکمرانی عزتمندانه را می‌بینیم. در این قیام، امام حسین علیه السلام یک گونه از حکومت را طرد می‌کند و از یک نوع حکمرانی دیگر دفاع می‌کند و می‌خواهد به تاریخ نشان دهد حکمرانی توحیدی آن گونه که یزید برنامه ریزی کرده نیست و رابطه حکومت و مردم آن گونه که یزید میخواهد نباید تنظیم شود. «مثلی لا یبایعه مثله» امام حسین(ع) می‌فرماید کسی همچون من با کسی مثل یزید بیعت نمی‌کند و کسی مثل من حکمرانی کسی چون یزید را قبول ندارد. ⭕️ همچنین در زیارت اربعین نیز می‌خوانیم لیستنقذ عبادک من الجهاله...امام حسین(ع) قیام کرد تا بندگان خدا را از جهالت خارج کند و این یعنی در دو نوع حکمرانی توحیدی و حکمرانی طاغوتی ایشان با قیامش در برابر حکمرانی طاغوتی ایستاد تا حکمرانی توحیدی بر روی زمین مستقر بماند. ⭕️ حال وقتی به شرایط فعلی جامعه‌ نگاه می‌کنیم می بینیم در عصر سایبر-رسانه تمام تلاش سپاه شر استقرار حکمرانی طاغوتی با بستر فضای سایبر-مجازی در دنیاست و اینجاست که می‌بینیم حسینِ زمان ما، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مقابل استقرار این حکمرانی طاغوتی که دنبال بازگرداندن بشریت به دوران جاهلیت با بهره‌گیری از مختصات و ویژگی‌های این فضا است، تمام قد ایستاده و دنبال استقرار حکمرانی توحیدی در این دنیای حقیقی و سایبری است، یعنی ایشان دنبال اهداف راهبردی تعریف نقش مستقل، قوی و عزتمندانه مبتنی بر توحید، قسط و عدل در این فضای زیست جدید برای ملت ما در سطح جهان است. ⭕️در ارتباط با استقرار حکمرانی توحیدی در فضای سایبر-رسانه نیز قرآن کریم تکلیف جبهه حق را با قاعده‌ی نفی سبیل مشخص کرده است.در این مدل قیام اگر حکومت و دولت و حکمرانی دست خودش را از دست ائمه اطهار علیهم السلام و انبیای الهی جدا کند سر از طاغوت درمی‌آورد. همچنین اگر حکومتی سرمایه اجتماعی خویش را در این جنگ شناختی-ترکیبی در اختیار دشمنش قرار دهد شاهد این خواهیم بود که دشمنان بر آنان مسلط شده و در دو دوره‌ی جنگ شناختی-ترکیبی میان مدت و بلندمدت هویت و نسل آن جامعه را با تزویر و نفاق تغییر خواهد داد. ⭕️قیام امام حسین علیه السلام یک قیام در مقابل نفاق و تزویر نیز بود، امام شهید ما مبتنی بر آیه یا ایها النبی جاهد الکفار والمنافقین با دو نوع دشمن در قیامش مقابله کرد که یکی دشمنان خارجی و کفار بود و یکی دشمنان داخلی و منافقین و امروز نیز می‌بینیم امام امت که مهمترین دغدغه اش جهاد تبیین در برابر تحرکات دشمن در فضای مجازی ول است در حال نبرد با این دو نوع دشمن است که با بررسی برنامه‌های دشمنان داخلی و خارجی در این فضا در میابیم که دقیقا فضای سایبر، تبدیل به فضای نفاق و تزویر شده است. ⭕️در پایان باید گفت برای استقرار حکمرانی توحیدی در فضای سایبر توجه به تمام ابعاد قیام امام حسین علیه السلام هدایتگر ما خواهد بود، والا با شرایط فعلی علی رغم تذکرات متعدد امام خامنه‌ای در خصوص فضای مجازی ول و تحت مدیریت دشمنان، شاهد پیاده سازی حکمرانی طاغوت در اذهان و قلوب مردم در سطح جامعه خواهیم بود. ⭕️ایران عزیز ما امانت شهدا است، تلاش کنیم حاج قاسم‌های فضای مجازی و فضای حقیقی باشیم که قطعا برای حاج قاسم شدن ابتدا باید برای انقلاب در برابر جنگ شناختی-ترکیبی آبرو داد و سپس جان... یاران آخرالزمانی سید الشهدا بسم الله...