ارسال شده از سروش+: ﷽، جواز چند همسری ✍ نویسنده: حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم ❌ شبهه ۵۲۴ یکی از موضوعاتی که به خصوص فمینیست‌ها به اسم دفاع از جنس به آن و به دین مبین اسلام، حمله می‌کنند، جواز چند همسری برای مردان است. ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi به این آمار توجه کنید: 🔹گزارش نتایج سرشماری مرکز ملی آمار در سال ۹۵ در مورد زنانی که سابقه ازدواج دارند اما فعلاً مجرد هستند. (تحلیل داده‌های مربوط به زنان و مردانی که مجرد هستند و سابقه ازدواج هم ندارند را به زمان دیگری موکول میکنیم) 🙍آمار زنان مجرد باسابقه ازدواج ۱- فوت همسری 2,398,987نفر ۲- مطلقه 712,782نفر 🙎‍♂آمار مردان مجرد باسابقه ازدواج ۱- فوت همسری329,031 ۲- مطلقه 399,084 مجموعا 3,111,769 زن مجرد و 728,168 مرد مجرد با سابقه ازدواج وجود دارد. 🔹اگر فرض کنیم که این مردان برای ازدواج سراغ همین زنان بروند، باز هم 2,383,601 زن مجرد اضافه باقی می مانند. (البته واقعیت اینگونه نیست و مردان حتی با سابقه ازدواج معمولا برای ازدواج سراغ این گونه زنان نمی روند بلکه ازدواج با دخترانی که تا به حال ازدواج نکرده اند، را ترجیح می دهند) بر اساس اعلام مرکز آمار درسال ۹۵، یک میلیون و ۲۹۵ هزار و سیصد دختر ۳۰ تا ۵۰ ساله هرگز ازدواج نکرده‌اند. این جمعیت هم مورد اقبال پسران بدون سابقه ازدواج نیستند، بلکه گاهی مورد اقبال مردان باسابقه ازدواج هم نیستند. 🔹با این حساب مجموع پیردختران مجرد و زنان مطلقه وزنان بیوه درجامعه ایران به حدود چهارمیلیون وچهارصد هزار نفر میرسد که معمولا کسی به عنوان همسراول به آنها نگاه نمی کند. حال سوال این است که این جمعیت چهار میلیونی، آیا حق و حقوقی ندارند؟ آیا آنها زن نیستند و مدافع ندارند؟ جمعیت هایی که به اسم حقوق زنان شکل می‌گیرد، تنها مدافع حقوق زنان متأهل و زنان دارای شانس ازدواج هستند و کسی از این جمعیت زیاد حمایت نمی‌کند و حق و حقوق آنها را مطالبه نمی‌کند؟ 🔹این قوانین مترقی اسلام عزیز است که حق همه زنان را لحاظ کرده و تامین حقوق آنها را در نظر گرفته است. ❗️ پی‌نوشت‌ها ۱. بر اساس قرآن و سیره پیشوایان که رهبر انقلاب هم چندی پیش تصریح کردند، اصل تک همسری است و جواز تعدد زوجات مربوط به شرایط خاص است. ۲. نقطه خطر اینجاست که اگر این گروه از زنان حق غریزی، فطری و عاطفی و روانی خود را از جامعه، به صورت طبیعی و منطقی دریافت نکند، باید منتظر عواقب سوء زیادی باشیم @jahaade_kabir