. «بی گمان شرط اجرایی شدن احکام الهی در جامعه، همراهی اکثریت مردم است؛ مثال بارزش، حکم الهی ولایت و خلافت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در اعتقادات شیعی است که تنها زمانی توسط آن حضرت اجرایی شد که مردم با ایشان همراهی کردند و این در حالی است که در تمام سال هایی که خانه نشین بودند، ولایت و خلافت آن حضرت حکمی الهی بود». مفروض فوق ، یک مفروض اشتباه است که سایت عصر ایران برای گرفتن نتیجه غلط و قیاس با حجاب مطرح کرده و نتیجه گرفته است که اگر اکثریت حجاب را نخواستند نباید در جامعه اجرائی شود. پاسخ این مغالطه این است که : اولا امام علی ع هیچگاه و در هیچ جا نفرمودند که چون اکثریت مرا می خواستند ، حکومت را پذیرفتم. بلکه می فرمودند: « اگر نبود حضور آنهائی که حاضر شدند و با این حضور بود که حجت بر من تمام شد... هیچگاه حکومت را قبول نمی کردم .....». ثانیا امام در نامه هفتم نهج البلاغه که پاسخ نامه معاویه است نیز اشاره می کنند که مردم به همان روش بیعت با خلفای گذشته عمل کردند ، کسی که از بیعت خارج شود بر مهاجر و انصار طعنه زده و کسی که آن را نپذیرد منافق است. بر این اساس چیزی به نام اکثریت در بالفعل شدن ولایت امام علی ع نبوده ، اگر چه با بیعتهای بعدی این اکثریت فراهم شده باشد. @jahanbozorgee .