🔸ترسم نرسی به کعبه، ای اعرابی.. 🔹 چند روز پیش، یکی از بازیگران زن، در اینستاگرام، ویدیوی برهنه شدن‌ش را به نمایش گذاشت. بازیگر جوانی که کم‌تر از سه چهار سال از اولین تجربه بازیگری‌اش، آن هم در رسانه ملی در نقش یک دختر معصوم و چادری، نمی‌گذرد! این اتفاق تازه‌ای نیست؛ راهی‌ست که امثال گلشیفته‌ها هم رفتند، البته نه به این سرعت! 🔹 از مافیا و فساد حاکم بر صنعت فیلم و سینما که بگذریم، از پیگیری جریان برانداز و ردپای امثال مصی علینژاد در امثال این قضایا و تلاش برای صحنه‌سازی تبدیل یک چهره‌ی معصوم به یک موجود طغیان‌گر و بی‌حیا و الگوسازی برای نسل نوجوان و جوان که بگذریم، از شبکه‌های فساد و شرط‌بندی که این روزها روی شخصیت‌های تاثیرگذار به‌اصطلاح سلبریتی برای پهن‌تر کردن تور خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند هم که بگذریم، باید بیاییم سر این قسمت ماجرا که هیچ‌کس به آن نپرداخت، که چرا هر کسی هر فضاحتی بخواهد در اینستاگرام می‌گذارد و هر کسی هم بخواهد یا حتی نخواهد! به آن دسترسی داشته باشد؟! فضاحتی که حجم بی‌اندازه آن، اینستاگرام را تبدیل به خانه فحشا کرده است. در میان مسئولان، از دولت و مجلس و قوه قضاییه، نه کسی به فکر بستن این دکان فساد است، نه کسی به پیگیری این همه ترویج فساد که در این پلتفرم اتفاق می‌افتد، می‌اندیشد. در حالی‌که بسیاری از نجاست‌پراکنی‌های ایرانی و فارسی درون این فضا، از داخل کشور و بدون ذره‌ای پنهان‌کاری انجام می‌شود. 🔹 جای مسخره ولی گریه‌دار ماجرا آنجاست که برخی از فعالان فرهنگی، هنوز برای فعالیت‌هایشان دست از سر اینستاگرام برنمی‌دارند! از بارگذاری فایل‌های صوتی و تصویری سخنرانی تا بحث‌ها و مناظره‌های لایو (پخش زنده) اینستاگرامی!! 🔹 مثل این است که فروشگاه بزرگی در یک گوشه شهر باز شده که ۹۹ قفسه مشروب و مواد مخدر دارد و یک قفسه چیپس و پفک و البته قرآن و مفاتیح! و عده‌ای به صورت دائم در آن به عیش و نوش و فساد و قمار مشغول‌ند. حال فکر کنید در این شهر عده‌ای از مذهبی‌ها تصمیم بگیرند برای تأثیرگذاری بر فضای فروشگاه، خریدهای روزانه خود را از آنجا (از محل همان یک قفسه انجام بدهند)، و حتی گاهی وسط آن شلوغی نمازی هم بخوانند! تقبل‌الله! ان‌شاءالله! البته که صاحب فروشگاه، شخص بسیار روشنفکری است و از اول برای چنین افرادی نمازخانه‌ای هم در گوشه‌ی دنج و دور از دید فروشگاه ساخته است. 🔹 به‌فرض که همه این بزرگواران ایمان خلل‌ناپذیری دارند؛ آیا می‌توانند با بچه‌های خود برای خرید به این فروشگاه بروند؟ یا آیا می‌توانند به بچه‌های خود یا به دوست و همسایه بگویند در این فروشگاه فضایی غیراخلاقی حاکم است، به آنجا نروید؟! صاحب این فروشگاه که ابداً قصد تغییر مرام ندارد. آیا اگر این انرژی را صرف تحریم و روشنگری درباره این فروشگاه کنند، نتیجه بهتری نمی‌گیرند؟ صاحب این فروشگاه، درآمد سرشار حاصل از خرید انحصاری مذهبی‌ها از فروشگاه‌ش را، صرف چه کاری می‌کند؟ امور خیریه و ساخت مسجد؟ یا توسعه مشروب‌خانه؟! و با این اوضاع و خرید انحصاری مذهبی‌ها، تکلیف سایر فروشگاه‌های شهر چه می‌شود؟ آیا آنها محکوم به حذف در برابر نفوذ و احیانا توسعه این فروشگاه نیستند؟ 🔹 آیا هنوز هم فکر می‌کنیم مشغول کار فرهنگی اثرگذار در اینستاگرام و تله‌گرام و توئیتر هستیم؟ آیا ندیدیم که اینستاگرام با پستهای مربوط به حاج قاسم چه کرد؟ آیا ندیدیم که توئیتر با حتی خود رییس جمهور آمریکا چه کرد؟ و بی‌شمار مثال دیگر... 🔹 آیا فکر می‌کنیم که ما داریم از ابزاری که با هدف ترویج اباحه‌گری و فساد و براندازی ایجاد کرده‌اند، علیه خودشان استفاده می‌کنیم و آنها هم نمی‌فهمند؟! اگر کسی می‌تواند چنین کاری بکند، باید به او گفت که واقعاً مرزهای عقل و منطق را جابه‌جا کرده‌ای! 🆔 @valaadiyat جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh