أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ ٱلشَّیْطَانِ ٱلرَّجِیم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ مکیال‌المکارم، جلد اول، باب رابع: "إِسْتِجَابَةُ دُعَائِنَا بِبَرَکَةِ وُجُودِه" یعنی یکی از جهاتی که موجب می‌شود که ما برای وجود مقدس امام زمان ارواحنافداه دعا کنیم و  به دعا کردن برای آن حضرت اهمیت دهیم، این است که نه تنها دعای ما، بلکه دعای هر مخلوقی به برکت وجود آن حضرت و آباء گرامش مستجاب می‌شود. 💥زیرا خداوند متعال به برکت وجود مبارک آن حضرت، به ما توجه می‌کند و حاجت‌هایمان را برآورده و دعایمان را مستجاب می‌کند؛ پس ما از این جهت مدیون حضرت هستیم و این مدیونیت، اقتضا می‌کند در پاسخ به این محبت پدرانه، ما هم برای وجود مبارک ایشان و جهت تعجیل فرج ایشان دعا کنیم. ✍🏻توضیحاتش از جهت معرفتی این است: 🌤یک‌مطلب این‌که به‌طور کلی خدای تبارک و تعالی به برکت وجود مقدس امام علیه‌السّلام به عالَم توجه می‌کند. ✔️یعنی اگر خداوند به مخلوقی توجهی کند، به برکت وجود نازنین اهل بیت عصمت و طهارت و حجت خداست که در حدیث کساء به‌طور واضح بیان شده که: "إِنِّی مَا خَلَقْتُ سَمَاءً مَبْنِیَّةً... اِلاَّ فِی مَحَبَّةِ هَؤُلاءِ الْخَمْسَةِ؛ : من هیچ چیز را نیافریدم... مگر به‌خاطر محبت این پنج تن". عامه‌اگر معاند نباشند، می‌پذیرند که خداوند به برکت اهل‌ بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام دعا را مستجاب می‌کند یا خداوند به محبتِ آن‌ها عالم را آفریده چون در احادیثِ آن‌ها هم نقل شده ولی اگر خواستارِ این شوند که به چه استدلالی، از کدام آیه قرآن شما می‌توانید اثبات کنید که خداوند به برکت پنج تن آل عبا علیهم‌السّلام مخلوقات را آفریده؟ به کدام جهت، به کدام دلیل، کدام آیه؟ : «آیه تطهیر». همان آیه‌ای که در حدیث کساء نازل شده. البته این مطلب از خود «حدیث کساء» و نزول «آیهٔ تطهیر» در شأنِ پنج تن استنباط می‌شود. اهل تسنن بالاتفاق، قبول دارند که «آیه ی تطهیر» در قضیه حدیث کساء و در شأن اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام نازل شده است و در کتاب ارزشمند «موسوعة الامامة فی نصوص اهل السُنَّة» که حاصل یک عمر تتبع و زحمت مرحوم آقای مرعشی نجفی (رضوان الله علیه) از کتب اهل تسنن است و در مجموعه بیست جلدی آن هیچ حدیثی از شیعه نقل نشده و تمام احادیث این بیست جلد قطور از کتب اهل سنت می‌باشد،،، 💥 در ذیل آیه ٣٣ سورهٔ مبارکه احزاب(همین آیه تطهیر) بیش از ٢۵٠ مصدر از کتب اهل سنت را میتوان ملاحظه نمود که نزول آیه تطهیر را در شأن پنج تن می‌دانند. بنابراین همه(شیعه وسنی) قبول دارند که آیه ی تطهیر تمام رجس و پلیدی ها را از اهل بیت علیهم السلام مُبَرا دانسته و آنان را محور بود و نبود آفرينش قرار داده است؛ زیرا کسی از آنان به خدا مقربتر و دوست داشتنی تر نیست و بخاطر فضیلت «تطهیر مطلقی»(پاکی از هر پلیدی و جهالت و اشتباهی) که آنان دارند، همه‌ی خلایق حول محور آنان شرف وجود پیدا می‌کنند چراکه با طهارت و قداست آنان است که زندگی  مخلوقات معنا پیدا می‌کند و اگر آنان نباشند، وجود مخلوقات دیگر بی محتوا و بی ارزش خواهد شد مانند آنکه صندوقچه‌ی جواهر را بسازیم اما جواهری در آن قرار ندهیم و این کار از نظر عُقَلا غلط و عبث خواهد بود. ... 🌤 @jqkhhamedan