✡️ «قرمز شدن» به سبک هالیوود (٢) 💥 تخریب مادر و تقدیس هیولای درون 🎬 نقد و بررسی انیمیشن «قرمز شدن» Turning Red 2022 1️⃣ البته فیلم به‌نحوی آشکار، نمادین است و تک‌تک عناصر و اجزای آن در خدمت ترسیم یک پازل نمادین دربارهٔ ، شروع زنانگی، نفسانیّت و دست و پنجه نرم کردن با در زمانهٔ حساس و بحرانی است. 2️⃣ «پاندای سرخ» در یک نمادپردازیِ نه‌چندان پیچیده، به‌ویژه با توجه به رنگ سرخ آن، نماد و نشان بیدار شدن در هنگامهٔ بلوغ است. تنها راه رهایی میلین از «پاندای درون» (که بروز بیرونی هم دارد) این است که در شب ، طی مناسکی، طلسم او باطل شود و پاندای درون او را در یک سنگ یاقوت‌فام به دام بیاندازند. 3️⃣ مادر و مادربزرگ و سایر زنان خانواده تلاش می‌کنند او را برای این آماده کنند، اما فکر و ذکر میلین و دوستانش، حضور در یک گروه پاپ نوجوانانه (شبیه گروه‌های ) است که قرار است در همان شبِ اجرای مناسک در تورنتو برگزار شود. 4️⃣ در جریان تلاش میلین و دوستانش برای جور کردن پول بلیط این کنسرت با هدف دیدن اسطوره‌هایشان، او به‌نوعی با خود می‌رسد. این در حالی‌است که به گفتهٔ مادربزرگش، هرچه دلبستگی او به پاندا و درنتیجه بروز بیرونی آن بیشتر شود، بیرون راندنش در حین مناسک سخت‌تر می‌گردد. 5️⃣ برای این دختران به‌عنوان (طلوع زنانگی) تصویر می‌شود، در حالی‌که نماد و مظهر «استبداد»ی است که باید از آن خلاص شد! حضور در کنسرت برای ایشان به هدف، معنا و انگیزه‌ی زندگی تبدیل می‌شود. چرا؟ پاسخ را از زبان میلین خطاب به دوستانش می‌شنویم: 👈 «فردا وقتی به اون کنسرت می‌ریم، بچه‌ایم. وقتی بیرون بیایم، شدیم!» ✍️ نویسنده: سهیل صفاری ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter