📌متن شبهه👇 اگر قرآن می فرماید لا اکراه فی الدین پس چرا مرتد حکمش اعدام است؟ 📌پاسخ به شبهه👇 ✅ آیت الله جوادی آملی حفظه الله می‌فرمایند: ارتداد زمانی مصداق دارد که شخصی با یقین معرفتی اسلام را پذیرفته و با وجود چنین یقینی از اسلام خارج شود. 👈 بنابراین کسی که یقین معرفت شناختی ندارد اگر به تحقیق بپردازد حتی اگر منجر به پذیرش دین دیگری شود اصلا مرتد نیست تا حکم مرتد بر او جاری شود. ⬅️ بسیاری از دیگر فقیهان نیز مانند آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و... برآنند که ارتداد مستند به شبهه، محکوم به حکم ارتداد نیست ❇️ یعنی اگر کسی در روند تحقیق گرفتار شبهه شد و از اسلام خارج گشت، نمی توان حکم اعدام را بر او جاری ساخت. ⚠️نکته مهم کافی است شان نزول آیه را بررسی کنیم: ✅ حکم ارتداد برای یهودیانی بود که می‌خواستند با اسلام آوردنشان به اسلام ضربه بزنند چون اینها صبح اسلام می‌آوردند(البته به دروغ) و بعد از ظهر از اسلام برمی‌گشتند و می‌گفتند اسلام چیز خاصی ندارد که دل دیگران را خالی بکنند. یهودیان چون با سواد بودند دیگران میگفتند راست میگوید اینها که خیلی با سواد هستند اگر واقعا اسلام چیزی داشت می‌بایستی اینها اسلام را قبول میکردند 🚨 یهود همیشه تاریخ خبیث بوده است -------------------------- به ما در بپیوندید👇 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خانه امام https://eitaa.com/joinchat/3738894447C8f37fe211f