هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔆 (۲) 🔆 🔴فلسفه 《بی خودی》 اقبال/ نبوت را به عنوان مایه ی اصلی می داند🔴 ✳️ دنباله خودی، (( )) است. فلسفه بی خودی، یعنی وقتی که ما درباره خود و تقویت هویّت یک انسان بحث می کنیم، معنایش این نباید باشد که انسان ها، ، به دور خودشان یک حصاری بکشند و زندگی بکنند، نه؛ این خودها باید در مجموعه ی یک ، بشوند و فرد بایستی ارتباط پیدا کند با جامعه، و این (( )) است. 📖 کتاب ((رموز بی خودی)) کتاب دوم اقبال است که بعد از ((اسرار خودی)) سروده شده و منتشر شده و نشان دهنده ایده ی اقبال در باب است، که افکار اقبال در باب تشکیل یک ، در رموز بی خودی از همه جای دیگر بیشتر است. ⭕️...ما امروز وقتی که نگاه می کنیم به آن مضامینی که در ذهن اقبال هست، در رموز بی خودی، می بینیم دقیقا همان معارفی است که امروز بر ذهنیت جامعه ی اسلامی ما حاکم است: 1⃣رسالت امتِ توحید در ، یکی از شورانگیزترین نظرات اقبال این است. معتقد است که مسلمان ها و امت اسلامی، بایستی را منتشر بکنند و بایستی نیاسایند، تا اینکه این کار را انجام بدهند. 2⃣یکی از مفاهیمی که در رموز بی خودی روی آن تکیه می کند، و است. ♨️ را به عنوان مایه ی اصلی می داند. می گوید این طور نیست که وقتی افراد دور هم جمع شدند، یک ملت به وجود بیاید، یک لازم است تا این تار و پود ملیت را مجتمع کند، و بهترین تفکرها و اساسی ترین آنها، است، که انبیای الهی آمدند و آن را مطرح کردند. این بهترین چیزی است که می تواند پایه ی تشکیل ملت را به وجود بیاورد، که به جمع، می بخشد، می بخشد، می بخشد، و می بخشد. 3⃣ یکی از مفاهیمی که باز روی آن تکیه می کند، است، بندگی خداوندان تخت و محراب. 📖منبع: اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلاب/نشر صهبا/ ص۷۷_۷۰ 📖📖📖📖کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114