🔺«ما هى الاّ حیاتنا الدنیا»(19) زندگانى ما محدود به همین دنیاست. اما خداوند متعال، حقیقت را چیز دیگرى معرفى مى كند و مى فرماید: «ما هذه الحیاة الدنیا الاّ لهو و لعب و ان الدار الآخرة لهى الحیوان»(20)، این دنیا، جز بازى و سرگرمى نیست و زندگانى واقعى در آخرت است.(21) 💫🟢«حكمت»، جداى از «كتاب» نیست، بلكه یكى از اوصافِ آن است، چنانكه در جاى دیگر مى فرماید: «و القرآن الحكیم»(22) و خداوند نیز، كتاب و حكمت را در كنار هم، بر پیامبر نازل كرده است: «و انزل اللّه علیك الكتاب و الحكمة»(23). بنابراین مراد از تعلیم كتاب و حكمت كه وظیفه پیامبر است، «یعلّمهم الكتاب و الحكمة» تعلیم قرآن سراسر حكمت است كه به مردم بینشِ درست زندگى كردن را مى آموزد.(24) 💫⚪️در آیه 129 سوره بقره، حضرت ابراهیم علیه السلام از خداوند متعال درخواست كرد كه پیامبرى با چنین ویژگى هایى كه در این آیه مطرح شده را در میان مردم مبعوث كند؛ در این آیه استجابت آن دعا را مى بینیم. در حدیث مى خوانیم كه پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمود: «أنا دعوة أبى ابراهیم» 🔺یعنى من دعاى مستجاب شده پدرم ابراهیم(علیه السلام) هستم. 💫🔴در آیه قبل، سخن از خداوندِ حكیم بود، در این آیه، یكى از نشانه هاى حكمت خدا، بعثت پیامبر و یكى از دلایل بعثت انبیا تعلیم حكمت به مردم معرفى شده است. ⬅️ ادامه دارد... https://eitaa.com/khoban72