🌸🍃﷽ا🌸🍃 ۵ داستان را سید هاشم بحرانی در کتاب« تبصره الولی فی من رأی ... المهدی» ذکر کرده است. نوزده سفر به مکه رفت و موفق به عصر نشد تا این که در سفر بیستم به خدمت رسید. چند نکته قابل توجه اخلاقی 1⃣غفلت از حضور امام حجاب و غیبت ما❗️ انسان ها خود در حجاب‌اند : وقی قاصد امام(علیه‌السّلام) آمد تا علی بن مهزیار را ببرد، از او پرسید: دنبال چه می گردی؟ چه می خواهی( ما الذی ترید)؟ علی بن مهزیار جواب داد: من به دنبال امامی هستم که محجوب و غایب از دیدگان عالم است( ارید الامام المحجوب عن العالم)!! قاصد گفت: جواب اشتباهی دادی؛ چه کسی می گوید آن محجوب از عالم است؟ 2⃣اعمال بد، این اعمال بد شما است که او را محجوب کرده است( ما هو المحجوب عن العالم و لکن حجبه سوء اعمالکم)!! گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است گفتا تو خود حجابی، ورنه رخم عیان است در این عبارت، به صراحت اعمال بد انسان ها، موجب و ناپیدایی امام عصر(عجل الله) معرفی شده و اگر دوستداران او واقعا خواهان ظهور و دیدار او هستند، باید از گناهان و اعمال بد دوری بجویند. او می گوید وقتی می خواستیم وارد بر محضر امام زمان شویم، گفتم: « اسبم را کجا ببندم؟!» یعنی درست در زمانی که می خواهد به محضر امام مشرف شود و نیازی به هیچ وسیله مادی ندارد، او متوجه یک وسیله مادی شده و آن شور و شوق چندین ساله را در لحظه حساس دیدار، فراموش می کند؟! قاصد در جواب او گفت: اینجا حرم قائم آل محمد است، کسی جز افراد با ایمان بدین جا راه نمی یابد و هیچ کس جز مومن از اینجا بیرون نمی رود!... علی بن مهزیار می گوید: رسیدم و نشستم؛ آن ابتدا از من پرسید: « ای ابا الحسن چه چیزی تاکنون باعث این همه تاخیر و دوری تو از ما شده»😭 ( ما الذی بطأبک عنا الی الان)؟! سپس افزود: « ما شب و روز منتظر تو بودیم» ( قد کنا نتوقعک لیلا و نهارا). این عبارت می رساند که در آن نوزده مرتبه‌ای که توفیق دیدار حاصل نشد، اصلی خود علی بن مهزیار بوده است!! عرض ( علی بن مهزیار) کردم: ای فرزند رسول خدا! قاصد شما نیامد... تا اینکه در سفر بیستم آمد و مرا به حضور شما راهنمایی کرد. سر مبارکشان را روی زمین انداخته و با انگشت شریفشان روی آن خط می کشیدند. بعد سر مبارک را بالا کرد و فرمود : قاصد نیامد ؟ نه، جواب درستی نداد، 3⃣ازدیاد مال و ثروت بلکه کثرت مال و اموال شما❗️مشغول مال دنیا بودید( لا ولکنکم کثرتم الاموال). ✍ این قسمت از فرمایش امام عصر(ع) به روشنی یکی از را، مشغول شدن فراوان به امور دنیوی می داند. 4⃣تکبر سپس در ادامه فرمایش خود، به می فرمایند: تکبر بزرگی و جباریت در برابر ضعیفان( تجبرتم، علی ضعفاء المومنین) 5⃣قطع رحم با خویشاوندان و نزدیکان( قطعتم الرحم الذی بینکم) آن گاه حضرت فرمود: شما با این کارهای خود، چه عذری دارید( فای عذرلکم)؟! علی بن مهزیار می گوید: عرض کردم: توبه! توبه! استغفار! استغفار! پس آن بزرگوار فرمود: ای علی بن مهزیار! اگر شما برای نبود، ما مان را از شما قطع می کردیم و لطف و عنایتمان را از شما می بریدیم.   ی بیشتر در کتاب شریف ، حسین گنجی الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌