----⚜🍃🌺🍃⚜----- ♦️پیام حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای حبیبی؛ مدیر محترم حوزه علمیه خواهران استان گیلان بمناسبت فرارسیدن نیمه شعبان بِسمِ‌الله‌الرّحمَن‌الرّحیم اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ اعیاد شعبانیه بویژه میلاد سراسر نور حجت‌خدا حضرت صاحب‌العصر و الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- را خدمت همه همکاران محترم، اساتید معظّم و طلاب گرانقدر تبریک عرض می‌نمایم؛ موقعیت بسیار مناسبی است که نکاتی را با هم به مرور و گفتگو بنشینیم؛ 🔹یکم: تداوم غیبت به صلاح بشریت نیست مجموعه‌ روایاتی که در باب غیبت امام عصر وارد شده است، به معانی متعددی از غیبت اشاره دارد؛ گذشته از معنای مشهور - غیبت جسمانی - یکی از معانی غیبت نزد عرف اهل علم « توقف حرکت پیشرونده و رشدیابنده» کاروان بشریت است؛ حرکت به سمت آغاز زندگی سعادتمندانه که با طلوع خورشید رسالت شروع شده بود، بعداز قضایای خلافت دچار رکون گردید و در نهایت با آغاز دوره غیبت، کم‌فروغ‌تر شد؛ به‌رغم همه تلاش‌های صورت‌گرفته، تحقق مفاهیم ناب اسلامی چون عدالت و ... به تمامه و کماله عینیّت نمی‌یابد. 🔹دوم؛ ظهور، بروز تام رسالت قرآن کریم به این حقیقت رهنمون می‌گرداند که معجزه حقیقی پیامبر اعظم «صلی‌الله علیه و آله» طلوع خورشید عالم‌تاب امام عصر -عجل الله تعالی فرجه-است؛(ر. ک. یونس، ۲۰) با ظهور حضرت، حقیقت وجود مبارک نبی‌مکرم - که در آغاز اسلام فرصت طلوع نداشت - با تمام شدت و نورانیت، خواهد تابید و ابرهای جهل و غفلت رو به محاق خواهد برد. 🔹سوم؛ مساله سوال‌برانگیز« نقش ما» آموزه‌های دینی نکته مهمی - اگر نگویم تأسف‌باری - را به ما یادآوری می‌کند که به نقش ما در اصل تحقق غیبت و استمرار آن اشاره دارد؛ دریغا که بیماردلانه، نه تنها طبیب حاذق جانمان را به درمان خویش فرانمی‌خوانیم، حتی گهگاهی از اصل وجودش غافلیم، اگر نگویم منکر که غفرالله لنا بهذا النسیان و العصیان. 🔹چهارم؛ چه باید کرد گزاره‌های دینی از پذیرش ولایت ائمه - و به تبع آن ولایت امام عصر-عجّل الله تعالی فرجه - با عبارت صعب مستصب یاد می‌کند (ر. ک. کلینی، کافی، کتاب‌الحجة) که البته حکایت از عظمت آن دارد و نه غیرممکن بودن آن؛ اَلا‌ ای‌حال؛ قرآن کریم به ما راهکار تحمّل و پذیرش ولایت ذوات مقدس ائمه هدی را آموزش داده است، آنجا که شرط ایجاد ظرفیت برای ولایت‌پذیری را اصلاح فکر و رفتار دانسته و نگاه عاقلانه و رفتار عالمانه را می‌ستاید(ر.ک. احزاب، ۷۲) با این بیان آماده‌شدن برای درک ظهور و حضور دستکم منوط به اصلاح فکر و رشد عقلانیت و نیز اصلاح رفتار و عدالت‌عملی است. رزقنا‌الله ان‌شاءالله 🔹پنجم؛ جلوه‌هایی عملی از مصادیق بارز « عمل‌عاقلانه و عادلانه» -که به مثابه مقدمه تهیّوئی برای پذیرش ولایت به حساب می‌آید- مساله ایثار بویژه نثار جان است؛ مایلم به عنوان نمونه بارز این امر، یادی کنیم از همه خواهران و دختران بزرگواری که در قضیه بیماری همه‌گیری اخیر، مردانه وارد میدان شده و در خط مقدم این مبارزه عرض‌اندام کردند؛ این عزیزان بدون تردید عاقلانه - به مفهوم عقل معاد و نه صرفا عقل معاش - عمل کردند؛ هنیئاً لکم بهذا التوفیق، امید که این اعمال مجاهدانه این عزیزان، ظرفیت درک ظهور و حضور مولایشان برایشان فراهم سازد. ان‌شاءالله. 🔸خداوندا به همه مجاهدان عرصه دین، سلامت و امنیت عافیت دین و دنیا و آخرت عنایت بفرما 🔸معبودا به حرمت بی‌بی‌دوعالم باقیمانده طول غیبت امام‌مان را بر ما ببخش 🔸پروردگارا عافیت توام با نفوذ روزافزون کلمه به مقتدایمان، امام خامنه‌ای عزیز عنایت بفرما 🔸الهنا روح پرفتوح امام‌شهدا، شهدای حریم و حرم، شهدای سلامت و امنیت را الساعة مهمان ذوات اقدس ائمه هدی «علیهم‌صلوات‌الله» بفرما باتقدیم تحیّت و ارادت حبیبی‌سی‌سرا ------⚜🍃🌺🍃⚜------ @kowsarnewsgiulan