#کتاب_استناد
💢
تعبیر «لا بأس به»
● تعبیر «لا بأس به» به خودی خود، بر نفی عیب دلالت میکند و با توجه به اینکه در دانش رجال، راویان از نظر شرایط قبول خبر بررسی میشوند، این تعبیر نفی کننده هر گونه عیبی است که مانع از قبول خبر راوی باشد؛ از این رو، مفاد آن با مفاد لفظ «ثقة» یکسان است؛ مگر آنکه قرینه خاصی نشان دهد این تعبیر، منحصر به بخشی از مفاد لفظ «ثقة» (صدق، ضبط، صحت مذهب) است؛ البته، از تعبیر «لا بأس به»، مرتبه بالای وثاقت فهمیده نمیشود.
📚 استناد، ص۳۵۳
@madras_emb