﷽
#پاسخ_به_شبهات_قسمت_۲۷
#پارت_۲
📌در پارت قبلی گفتیم که تطبیق دادن روایات با مصادیق، باید با معیارهای خاص اتفاق افتد.
اکنون به ادامه معیارها میپردازیم.👇🏼
🔺تحقّق و جمع شدن این علائم میبایست در زمان تطبیق دادن موجود باشد. نه اینکه گفته شود این فرد ظرفیت و پتانسیل آن را دارد که در آینده مصداق فلان روایت باشد، یا این اتفاق میتواند مصداق فلان روایت باشد.
🔺منظور از اجتماع تمامی ویژگیها آن دسته از ویژگیهائی است که در روایات معتبر مطرح شدهاند زیرا برخی علائم اساساً دارای سند قطعی، حتمی و یقینی نداشته و روایت محکم و متقنی ندارند.
🔺تطبیق میبایست با معیارها و ضوابط دینی هماهنگی داشته باشد. متاسفانه برخی تطبیقها با اصول و معیارهای دینی سازگاری ندارند.
نظیر اینکه فردی ادعا کرده وصی امامزمان است، فرد دیگری ادعای یمانی بودن دارد و اینگونه اشخاص برای ادعای خود به خواب و استخاره استدلال میکنند، در صورتی که دین ما در امور اعتقادی خواب و استخاره را حجت نمیداند بنابراین چنین تطبیق دادنها پذیرفته نیست.
🔺اگر کسی صلاحیت و تخصص احراز چنین شرایطی را ندارد میبایست از علماي ربانی تبعیت کند و وظیفهی خود را در عمل به شریعت از آنان جویا شود تا دچار ضلالت و گمراهی نگردد.