َ مِن غَنِيِّها وفَقيرِها.* *↩️(خداوند) روزى ها  را مقدّر فرمود و آن گاه، آنها را به زياد و کم عادلانه تقسيم كرد ، تا هر كه را بخواهد به وسعت روزى و يا تنگى رزق بيازمايد و از اين طريق سپاسگزاری و صبوری توانگر و تهيدست را به آزمايش گذارد.* *🌺پس وقتی کم شد، انسان است. و اگر زیاد شد، وظیفه انسان است.* *🔁این، وظیفه انسان است ولی خیلی از ما انسانها وقتی رزقمان کم می شود، شکایت می کنیم و وقتی زیاد شود ناشکری می کنیم.* *📚 نهج البلاغه، خطبه۹۱* ✰❀✰❀✰❀✰❀✰❀✰❀✰❀ ** *❌ فحش نده ❌* *امام صادق(ع)فرمودند:* *🔹هر که به برادر مسلمانش دشنام دهدخداوند برکت و روزی‌اش را از اومیگیرد؛ و اورا به خودش واگذار میکند و زندگی اش را برایش تباه میکند‌.* *📚کافی ج‌۲ص۳۲۵* *✍🏻خیلی تعبیر تندی است ؛حضرت .میفرماید کسیکه فحش بدهد رزقش کم میشود.* *الـبته‼️* *رزق هم فقط مال دنیایی نیست،خوشی و راحتی و سلامتی و آرامش هم رزق مورد نیاز ماست که از فرد فحاش دور میشود !🦋* [۱/۱۳،‏ ۰۸:۱۳] سرباز: *✨بسم الله الرحمن الرحیم✨* *🕋طبق هر روز تلاوت و ترجمه روزانه یک صفحه از قرآن کریم را آغاز می‌کنیم.( صفحه ۴۱۰)*👉 *🕋به نیت سلامتی و فرج مولایمان امام زمان (عج)،شفای همه‌ بیماران و شادی روح همه شهداء و درگذشتگان.* *🕋 ان شاءالله دعای خیر امام زمان(عج) و همه اموات شامل حالمان گردد🙏🙏* *🌷اللهم صل علی محمدٍ و آل محمد 🌷* *🌷اللهم عجل لولیک الفرج 🤲🌷* *🌷🙏التماس دعا🙏🌷* https://chat.whatsapp.com/GcTmrqcmjmMAxTgx364872 https://chat.whatsapp.com/CiJ1h9vzzgBF6WHdNW7nNP https://chat.whatsapp.com/GEdB6yoA6Q2EZWC2QyDf5r [۱/۱۳،‏ ۰۸:۱۳] سرباز: فَانْظُرْ إِلی آثارِ رَحْمَتِ اللّهِ کَیْفَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها إِنَّ ذلِکَ لَمُحْیِ الْمَوْتی وَ هُوَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ«50» پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را بعد از مرگش زنده می کند. همانا خداست زنده کننده ی مردگان و او بر هر چیزی قدرت دارد. پیام ها: 1- سختی ها و نومیدی ها،لذّت نعمت ها را چند برابر می کند. یَسْتَبْشِرُونَ - وَ إِنْ کانُوا ... لَمُبْلِسِینَ آب کم جو تشنگی آور به دست تا که جوشد آبت از بالا و پست 2- باران،رحمت الهی است. «فَانْظُرْ إِلی آثارِ رَحْمَتِ اللّهِ» 3- بارش باران و حیات مجدّد زمین،نشانه ای از برپایی قیامت است. «یُحْیِ الْأَرْضَ - لَمُحْیِ الْمَوْتی» صحنه ی مرگ و حیات،هر لحظه جلو چشم ماست، «إِنَّ ذلِکَ لَمُحْیِ الْمَوْتی» و مشت نمونه ی خروار است. «إِنَّ ذلِکَ لَمُحْیِ الْمَوْتی» وَ لَئِنْ أَرْسَلْنا رِیحاً فَرَأَوْهُ مُصْفَرًّا لَظَلُّوا مِنْ بَعْدِهِ یَکْفُرُونَ«51» و اگر بادی(آفت زا)بفرستیم،و(مردم زمین سرسبز)را زرد شده ببینند، بعد از آن کفر خواهند ورزید. فَإِنَّکَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتی وَ لا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعاءَ إِذا وَلَّوْا مُدْبِرِینَ«52» (دلهای اینان مرده است)پس تو نمی توانی مردگان را شنوا کنی،و این دعوت را به گوش کران آنگاه که پشت کنان روی می گردانند،برسانی. پیام ها: 1- بادهای مهلک و آفت زا،بی ضابطه و تصادفی نیست. «أَرْسَلْنا رِیحاً» 2- بادهای مخرّب،نسبت به بادهای مفید کم هستند. «أَرْسَلْنا رِیحاً» (در حالی که درباره ی بادهای مفید فرمود: «یُرْسِلُ الرِّیاحَ» ) 3- گاهی انسان با یک حادثه ی تلخ،از مدار توحید خارج می شود و در مدار کفر و شرک قرار می گیرد. «لَظَلُّوا مِنْ بَعْدِهِ یَکْفُرُونَ» (گاهی یک باد زیانبار،حال شادی، «یَسْتَبْشِرُونَ» را به حال ناکامی، «یَکْفُرُونَ» تبدیل می کند.) 4- در ارشاد و تبلیغ،کامل بودن مرشد و شیوه ی ارشاد و محتوای آن،کافی نیست؛قابلیّت طرف نیز لازم است. «فَإِنَّکَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتی» 5-ناشنوا،گاهی با نگاه به حرکت لب ها مطالبی را می فهمد،ولی مصیبت آنجاست که هم گوش ناشنوا باشد و هم انسان به گوینده پشت کند که در این حال اشاره را هم نمی فهمد.این،مَثَل کسانی است که به حقّ پشت کنند. «وَ لا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعاءَ إِذا وَلَّوْا مُدْبِرِینَ» 6- اعراض از حقّ،وقتی خطرناک است که پشت کردن به حقّ،با عنایت و لجاجت باشد و شیوه ی دائمی افراد قرار گیرد. «مُدْبِرِینَ» وَ ما أَنْتَ بِهادِ الْعُمْیِ عَنْ ضَلالَتِهِمْ إِنْ تُسْمِعُ إِلاّ مَنْ یُؤْمِنُ بِآیاتِنا فَهُمْ مُسْلِمُونَ«53» و تو هدایت کننده ی کوران از گمراهیشان نیستی،تنها کسانی سخنت را به گوش می گیرند که به آیات ما ایمان دارند و اهل تسلیم هستند. پیام ها: 1- وظیفه ی پیامبران،ارشاد مردم است،نه اجبار آنان به پذیرش هدایت. «ما أَنْتَ بِهادِ الْعُمْیِ» 2- پذیرش مردم،محدود است. «إِنْ تُسْمِعُ إِلاّ مَنْ یُؤْمِنُ» 3- داشتن روحیّه ی تسلیم در برابر حقّ،زمینه ساز دریافت های معنوی است. إِنْ تُسْمِعُ إِلاّ ... م