كند؛ هر دو را محكوم مى كند، چطور؟*
*🔻قرآن فقط عقلگرايى و منطق گرايى را تأييد مى كند؛*
*مى گويد هر امر به اصطلاح قديمى و هر سنت قديمى را [پيروى كردن] به دليل اين كه گذشتگان ما چنين مى كرده اند، نياكان ما اينچنين بوده اند و ما بايد راه نياكان خودمان را برويم، اين محكوم است، چرا؟*
*🔻مى گويد ممكن است نياكانتان اشتباه كرده باشند، ممكن است نياكانتان عقل و شعور نداشته باشند. اين كه دليل نمى شود. نياكان ما در گذشته چنين مى كرده اند ما هم چنين مى كنيم!*
*🔻چهارشنبه آخر سال شمسى و آخر اسفند مى شود؛ بسيارى از خانواده ها- كه بايد بگوييم خانواده هاى نادان- آتشى و هيزمى روشن مى كنند،*
*بعد آدمهاى سُر و مُر و گنده با يك هيكلهاى چنين و چنان از روى آتش مى پرند و مى گويند: اى آتش «زردى من از تو، سرخى تو از من».*
*🔻اين چقدر حماقت است! خب چرا چنين مى كنيد؟ اين يك سنتى است مال ما مردم، از قديم پدران ما چنين مى كردند.*
*🔻قرآن مى گويد: أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا يَعْقِلُونَ شَيْئاً (بقره/ 170):*
*اگر هم پدران گذشته تان چنين كارى مى كردند، شما وقتى مى بينيد يك كار احمقانه است و دليل نادانى پدران شماست روى آن را بپوشانيد؛*
*🔻چرا اين سند حماقت را سال به سال تجديد مى كنيد؟!*
*اين فقط يك سند حماقت است كه كوشش مى كنيد آن را هميشه زنده نگه داريد [و در واقع بگوييد:] ماييم كه چنين پدر و مادرهاى احمقى داشته ايم:*
*«أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا يَعْقِلُونَ شَيْئاً»*
*🔻از طرف ديگر قرآن نمى گويد هر چه كه سنت است پس بايد در هم كوبيد و هرچه كه نو است [پس بايد زنده نگه داشت.]*
*يك عده هم مى گويند نوگرايى. اين چطور است؟ (ادامه دارد)*
*▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(خدا در زندگی انسان)) ؛ ج30 ؛ ص346-348- با تلخیص و ویرایش جزئی-*
https://chat.whatsapp.com/Gp0zGa5IJVCJBQ6KOZXZSS
[۳/۱۴، ۱۷:۱۱] تاجیک اعظم: 🟦🟨کرامت و مهمان نوازی حضرت علی اکبر علیه السلام 🟩🔵
*✅در بین فرزندان بنی هاشم تنها به حضرت علی اکبر(ع) لقب (نَارِئُ القُرَی) داده اند.*
*و این لقب به کسی گفته می شد که؛ بر بام خانه خود، شعله آتشی را بر می افروخت تا اگر مستمندی یا بیچاره ای و یا مهمانی که پناه ندارد، به سمت شعله های کرامت بیاید و پای سفره اطعام و مهمان نوازی اش بنشیند.*
*و این شخص، به قدری هیزم میهمان نوازی اش را زیاد می کرد که هر فقیر و درمانده ای از دورترین نقطه آن را می دید و نظرش را جلب می کرد.(۱)*
✳️✳️نقل است که؛
📋《وَ لَم تُذكَر هَذِهِ المُكَرَّمَةُ مِن نَارِ القُرَى لِوَاحِدِِ مِن أَبنَاءِ الأَئِمَّةِ إِلَّا لِشَبِيَهِ رَسَوُلِ اللهِ(ع) عَلِيَّ الأَكبَرِ(ع)》
♦️این لقب با کرامت نارِئُ القُری به هیچ یک از فرزندان ائمه اطهار(ع) نسبت داده نشده است، مگر به حضرت علی اکبر(ع) که شبیه حضرت رسول اکرم(ص) بود.(۲)
🔷آن حضرت(ع) در دامان عمویش حضرت امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت(ع) پرورش یافته بود، و حضرت(ع) مربی و معلم حضرت علی اکبر(ع) بوده است.
🔷تا جایی که در زیارت نامه علی اکبر(ع) می خوانیم:
📋《السَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ(ع)》
♦️سلام بر تو ای پسر حسن(ع) و حسین(ع)!(۳)
🔷مغیره نقل می کند که معاویه روزی در بین کسانی که در مجلس او نشسته بودند، پرسید :
📋《مَن أَحَقَّ النَّاسِ بِهَذَا الْأَمْرِ؟》
♦️در بین مردم، چه کسی لایق حکومت است؟
گفتند : شما لایق و سزاوارید!
معاویه گفت :
📋《لَا! أَولَى النَّاسِ بِهَذَا الأَمرِ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ بنِ عَلِيِِّّ(ع) جَدُّهُ رَسَولُ اللهِ(ص)، وَ فِيهِ شُجَاعَةُ بَنِي هَاشِمِِ وَ سَخَاءُ بَنِي أُمَيِّةِ وَ زَهوُ ثَقِيفِِ》🔻
♦️نه! سزاوارترین مردم به حکومت، علی بن الحسین(ع) است که جدّ او رسول خدا(ص) می باشد و در او شجاعت بنی هاشم، و سخاوت بنی امیه و بزرگی و خوشرویی بنی ثقیف جمع می باشد.(۴)
💠🔅💠منابع:
۱)مجمع البحرين یازجی، ج۱، ص۳۵
۲)فرسان الهیجاء محلاتی، ج۱، ص۴۱۶
۳)کامل الزیارات ابن قولویه قمی، ص۲۰۰
۴)مقاتل الطالبيّين ابوالفرج اصفهانی، ص۵۲
🟨🟨🟨🔅🔅🔅🟨🟨🟨
https://chat.whatsapp.com/Gp0zGa5IJVCJBQ6KOZXZSS
[۳/۱۴، ۱۷:۲۹] ف رضایی انجمن: سلام
وقت به خیر
آقای انبارلویی را مدت مدیدی است که میشناسم. معمولا تحلیلهای خوب و قابل توجهی دارد.
پیشنهاد میکنم این تحلیل را بهدقت مطالعه کنید. فرامتن(یا فرامتنهای) قابل توجهی دارد. بخشهای قابل مناقشهاش آنچنان زیاد و قابل اعتنا نیست.
یا علی
ارادتمند مهدی
🙏🙏💐💐
*معادلات جديد قدرت در جهان!*
*محمدكاظم انبارلويي*
مقام معظم رهبري در پيامي به نشست اتحاديه انجمنهاي اسلامي در اروپا فرمودند: «رويدادهاي سياسي و نظامي در اين روزها تشكيل دهنده بخشي از همان پيچ تاريخي جهان است كه گمان آن رفته بود.»
6 سال پيش طي يادداشتي تحت عنوان «روس