📡ما و رسانه سینمای بدون نوجوان فیلم‌های تین‌ایجری در غرب طبقه‌ای از فیلم‌های پر مخاطب است که به مسائل دوران نوجوانی می‌گذرد و بسیار بازار داغی دارد. برای همین بازیگران نوجوان هم در غرب بسیارند و آینده سینمای غرب را مشخص می‌کنند. این جور فیلم‌ها معمولاً به دوستی‌های دختر و پسری می‌گذرد و اگرچه در فضاهای نوجوانانه مثل مدرسه می‌گذرد، یا در طبقه فیلم‌های تخیلی قرار می‌گیرد- مثل هری پاتر- یا جزو فیلم‌های موزیکال و پر رقص و موسیقی محسوب می‌شود. به هر حال غرب با مبانی و اهداف غلطش، به درستی سن نوجوان را نشانه گرفته است. سینمای ایران اما، از نوجوان و مسائل نوجوانانه تهی است. فیلم‌ها یا با کودکان و یا با جوانان سروکار دارند و دلیل اصلی‌اش هم این است که کارگردانان ما به دوران نوجوانی نمی‌اندیشند و اهمیت این دوران را نمی‌دانند. باید دانست که استفاده فانتزی از کودک یا پرداختن به انواع رابطه عاشقانه جوانان مشکل جامعه امروز را حل نمی‌کند و لازم است که نگاه تربیتی بر سینمای ایران حاکم شود.