☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیت الله حائری شیرازی حدیث «کذب الوقاتون» برای این نبوده که خودمان را گول بزنیم و بگوییم هیچ علامتی نداریم! این حدیث «کذب الوقّاتون» برای این صادر شده که چون مردم منتظر امامشان بودند، هر از مدتی یک کسی می آمد می گفت دو سال دیگر، یک سال دیگر، شش ماه دیگر ظهور می شود. بعد که انجام نمی گرفت، نسبت به اصل غیبت و امامت و همۀ این مسائل تشکیک می شد و عقائد ضعیف می شد. «کذب الوقاتون» صادر شد برای اینکه کسی اینجور وعده ها را ندهد؛ اما این روایت - ولو متواتر هم باشد - برای این صادر نشده که ما خودمان را گول_بزنیم و بگوییم هیچ علامتی از ظهور نداریم! برای این نیست! این علامت های ظهور را که گفته اند، برای این بوده است که انسان نگاه به پیش پایش بکند که چه اتفاقاتی افتاده و چه اتفاقاتی دارد می افتد؟ و در این وسط چه امتحاناتی شده و چه امتحاناتی می شود؟ انسان محاسبه اش را درست انجام بدهد. آنچه در این پنجاه سال گذشته اتفاق افتاده اصلاً شباهت ندارد به این دورۀ هزار سالۀ غیبت. یک اتفاق_جدید دارد می افتد! تشیع، نامی نداشت، عنوانی نداشت. دشمنی های جزئی داشت، الآن دشمن های کلی دارد، دشمن های جهانی دارد. لطفا نظرتون رو در رابطه با این متن بفرمایید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻بله حرف ایشان که کاملا درسته از این منظر. 💠ما خود انقلاب اسلامی را نوعی زمینه سازی می دانیم برای ظهور و انقلاب اسلامی را به قول امام خمینی یکی از عوامل تعجیل در ظهور✨ می دانیم که باعث شد ظهور جلوتر بیفتد، ما اینها را قبول داریم، کسی روی این قضیه شک و تردیدی ندارد. ❌اما اینکه مثلا بیایی بگویی در زمان فلانی امام زمان می آید، این مصداق تعیین وقت است! یا پادشاه عربستان مرد یکی دوسال دیگر منتظر ظهور باشید.. اینها همه مصداق تعیین وقت است. والا حرف آقای حائری شیرازی که حرف درست و‌ صحیحی است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi