❌حجتیه و نهم ربیع❌ ✍برای نسل امروز انجمن حجتیه نامی ناشناخته است. ✍برای نسل ما هم یادآور گروهی بود که می‌گفتند قبل از انقلاب قائل به گناه کردن برای ظهور امام زمان بودند. یک تلقی کاملا اشتباه از یک گروه کاملا مذهبی و مقید به شرعیات! ✍این تشکل بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ تشکیل شد. ✍در اولین مرحله حیاتش به مبارزه با کمونیست‌ها پرداخت اما بعد از مدتی، به مبارزه اعتقادی _و نه سیاسی_ با بهائیت پرداخت. می‌نشستند و ساعت‌ها کتاب مقدس بهائیت را نقد می‌کردند بدون اینکه با دربار و شخص شاه به‌عنوان اصلی‌ترین حامیان بهائیت مبارزه کنند! ✍القصه اعتقادی هم به حکومت در عصر غیبت نداشتند. سال پنجاه و هفت هم که امام خمینی چراغانی نیمه شعبان را تحریم کرده بود، آنها تنها گروهی بودند که اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه شکستند و عملا با سکوت و کارشکنی‌هایشان چوب لای چرخ انقلاب بودند. ✍پس از انقلاب و حساسیت‌ها به ادامه کار انجمن حجتیه، آنها هم به ظاهر سال در سال۱۳۶۲ اعلام تعطیلی کردند اما حیات زیرزمینی‌شان شروع شد. ✍در نگاه آنها مبارزه با کمونیسم یا بهائیت دیگر نه تنها مهم نبود بلکه از طرفی کمک به انقلاب شیعیان ایران بود؛ لذا دوره سوم حیات حجتیه مبارزه با اهل‌سنت و دامن زدن به دعوای شیعه و سنی بود. ✍مسئله‌ای که طرفدار هم زیاد داشت و می‌توانست بسیاری از جوانان با احساسات پاک مذهبی را به سمت خود جذب کند. ✍حیات زیرزمینی حجتیه به آنها فرصت داد تا شبکه بزرگی از مداحان و سخنرانان و هیئت را سازماندهی کنند. حتی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای مانند شبکه سلام جولانگاه اساتید حجتیه بود. روابطی خوبی هم با بیت سید صادق شیرازی داشتند و شعبه‌ای از تشیّع لندنی بودند. ✍ماجرای نهم ربیع و پرداختن به آن هم از مسائلی بود که محل جولان سخنرانان و هیئت های حجتیه و روز خوبی برای دامن زدن به اختلافات مذهبی بود. حالا به حرف امام خمینی رسیدیم که فرمود نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‌ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند. ✍بخصوص آن دسته از آقایان و خانم هایی که خود را مذهبی، هیئتی، مومن، ولایی و ... میدانید؛ تمام دعوای شیعه و سنی راه انداختن و پروراندن سنت تفرقه افکن عمرکُشون نقشه‌ای بوده که حجتیه ای ها در تمام این سالها که کسی حواسش نبود راه انداختند و حالا خارج گود نشسته و به ریش ما می‌خندند که داریم بر سر نهم ربیع دعوا می‌کنیم. محمدعلی سافلی @najva_net