➿✴️ ✴️➿ قسمت دوم دقت کردید توی قرآن،حضرت عیسی وقتی به دنیا میاد میگه : « من پیغمبرم.» چطور می‌شه یه بچه یه روزه پیغمبر باشه؟ قرآن امکاناً حرف داره ، می‌گه به لحاظ شدنی،امکانش هست ... بچه ی یه روزه می‌تونه پیغمبر باشه! بچه‌ی پنج ساله نتونه امام باشه؟ بچه‌ی هفت ساله نتونه امام باشه؟! از جهت دیگه، در بین بنی‌اسرائیل دو نگاه در مورد مسیح به وجود آمد ، دقیقا توی بنی‌اسماعیل هم همین دو نگاه وجود داشت; حضرت عیسی پیغمبر وعده داده شده یهودی‌هاست. اون‌هایی که قبولش کردن شدن مسیحی، اون‌هایی که به پیغمبری قبولش نکردن یهودی موندن ! اون‌هایی که قبولش کردن شدن مسیحی. باز اون‌ها هم دو شاخه شدن. پتروسی؛ (معقول). پولسی؛ (غلو شده). اون‌هایی که قبولش نکردن، یهودی موندن. در مورد اینکه منجی‌ای که وعده داده شده بود در کتاب‌های بنی‌اسرائیل، نامش مسیحه، ماشیاه بن دیوید، مسیح‌بن‌داوود، در این شکی نیست ! یعنی همه‌ی یهودی‌ها منتظر ظهور حضرت مسیح بودن. منتها، بر سر این که این فرد همان مسیح است، گفتن: «ما قبول نداریم.» گفتن: «چرا، این همون مسیح وعده داده شده است.» الآن شما به یهودی‌ها هم بگی: «منجیت کیه؟» مي‌گه: «مسیح.» به مسیحی‌ها هم بگی، مي‌گه: «مسیح.» منتها دعواشون سر اینه، مسیحی‌ها می‌گن: «بابا این همون منجی بود، اومد قدر ندونستین، خدا بردش.» یهودی‌ها می‌گن: «نه، هنوز به دنیا [نیومده].» در مورد حضرت مهدی کسی توی مسلمون‌ها شک نداره، بحث سر اینه که شیعه‌ها می‌گن: «بابا، این همون مهدی، همون فرزند حسن‌بن علی(ع) است که آمد قبولش نکردید خدا بردش.» سنی‌ها می‌گن: «هنوز به دنیا نیامده.» دقیقا همون نگاه مسیحی، یهودی. فلذا این اتفاقی که افتاده اصلا اتفاق جدیدی نیست. مسبوق به سابقه است در تاریخ. فلذا امکاناً هیچ کس نمی‌تونه نفی‌اش کنه. بگه: «آقا نشدنی‌ است.» کما اینکه قرآن هم ذکر کرده...! نکته‌ای دیگر؛ روایاتی داریم که پیامبر(ص) می‌فرماید: «آنچه در بنی‌اسرائیل اتفاق افتاد در شما هم اتفاق می‌افتد.» این رو باید بفهمیم. چرا خدا گیر داده توی قرآن اینقدر آیه در مورد بنی‌اسرائیل آورده؟! «فَاعْتَبِرُوا» (حشر/2) می‌خواد به ما بگه: «بابا، بدبخت‌ها! شما هم مثل همین‌ها می‌شید !» الآن خیلی از این‌ها می‌گن: «آقا یهودی‌ها منحرفن.» مي‌گیم: «تو خودت که منحرف‌تری! او مسیح رو قبول نکرد، تو هم مهدی(عج) رو قبول نکردی.» چطور به او بخوای فحش بدی بهش می‌چسبه، به خودت یه نفر بخواد انتقاد کنه نمی‌پذیری... این نگاه نسبت به مسئله غیبته ! قبل این که ما در مورد سرّ غیبت و رازآمیز بودن این مسئله بخوایم صحبت کنیم، یک نکته‌ای رو باید عرض بکنیم; این که اصلا علم انسان برای دانستن یا ندانستن خیلی پایین‌تر از این حرف‌هاست،همیشه بشر ندانسته‌هاش از دانسته‌هاش بیشتره ! هر چی شما دانسته‌هات داره بیشتر می‌شه، هم تعداد، هم کمیت، هم کیفیت ندانسته‌هات پی می‌بری که بیشتره! هرچه بشر به سمت دانستن رفته فهمیده که نمی‌دونه ! امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «خداوندا ، منزهی تو! بزرگ است آنچه را ما از آفرینش تو می‌بینیم و چه کوچک است آن در جنب آنچه از قدرت تو از ما پنهان است.» مي‌گه: «انچه که ما می‌دونیم از تو بزرگه ،اما در مقابل آنچه که از تو نمیدونیم ،اصلا قابل قیاس نیست !» یعنی خودش خودش رو قرار داد در مقابل لایتناهی، یعنی تمام. من محدودم و او فراوان ! فلذا، ندانستن‌های بشر خیلی زیاده و هر چی بیشتر می فهمه ،می فهمه که نمی فهمه ...! ادامه دارد.... برگرفته از سخنرانی اسرار غیبت استاد رائفی پور 🔸🔸🔷🔸🔸 @masaf_raefipour 🔹🔹🔶🔹🔹