📚🌺🌺📚 *┄┅‌‏ﷻ❀‏موضوع❀‌‏ﷻ┅┄* ✍🏻 *ﺑﻴﺪﺍﺭ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻓﻜﺎﺭ ﻋﻤﻮمی 🕋*«بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ»*🕋 *┄🔹❀‏الأنبياء/ ۵۸و۵۹و٦٠❀‌‏🔹┄* 🚩 *«٥٨» ﻓَﺠَﻌَﻠَﻬُﻢْ ﺟُﺬَﺍﺫﺍً ﺇِﻟَّﺎ ﻛَﺒِﻴﺮﺍً ﻟَّﻬُﻢْ ﻟَﻌَﻠَّﻬُﻢْ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﻳَﺮْﺟِﻌُﻮﻥَ* ﭘﺲ (ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم، ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻓﺮﺻﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ) ﻫﻤﻪ ﺁﻧﻬﺎ، ﺟﺰ ﺑﺰﺭﮔﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﺎﻣﻠﺎً ﺧﺮﺩ ﻛﺮﺩ ﺗﺎ ﺷﺎﻳﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺁﻥ ﺑﻴﺎﻳﻨﺪ (ﻭ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﻫﺎی ﺧﻔﺘﻪ ی ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﺷﻮﺩ). 🚩 *«٥٩» ﻗَﺎﻟُﻮﺍْ ﻣَﻦ ﻓَﻌَﻞَ ﻫَﺬَﺍ ﺑِﺂﻟِﻬَﺘِﻨَﺂ ﺇِﻧَّﻪُ ﻟَﻤِﻦَ ﺍﻟﻈَّﺎﻟِﻤِﻴﻦَ* ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﭼﻪ کسی ﺑﺎ ﺧﺪﺍﻳﺎﻥ ﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﻛﺮﺩﻩ؟ ﻗﻄﻌﺎً ﺍﻭ ﺍﺯ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ. 🚩 *«٦٠» ﻗَﺎﻟُﻮﺍْ ﺳَﻤِﻌْﻨَﺎ ﻓَﺘﻲً ﻳَﺬْﻛُﺮُﻫُﻢْ ﻳُﻘَﺎﻝُ ﻟَﻪُ ﺇِﺑْﺮَﺍﻫِﻴﻢُ* ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺍﻳﻢ ﺟﻮﺍنی ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ می ﮔﻮﻳﻨﺪ، ﺑﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ (ﺑﻪ ﺑﺪی) ﻳﺎﺩ می ﻛﺮﺩ. 🚩✍🏻 *ﭘﻴﺎم ﻫﺎ* ۱-بت شکنی، از جمله وظایف اصلی پیامبران الهی است. «فَجَعَلَهُمْ جُذٰاذاً» ۲-اگر استدلال و موعظه فایده ای نبخشد، نوبت به برخورد انقلابی می‌رسد. «فَجَعَلَهُمْ جُذٰاذاً» ۳-قدرت جسمانی و جسارت، یک ارزش، و ناتوانی و زبونی یک نقیصه است. «فَجَعَلَهُمْ جُذٰاذاً» ۴-برای بیدار کردن افکار عمومی و محو شرک، تلف کردنِ برخی اشیا و اموال لازم است. (بت‌های زمان ابراهیم و گوساله سامری دارای قیمت و ارزشی بودند). «فَجَعَلَهُمْ جُذٰاذاً» ۵-بت از احترام ومالکیّت ساقط است وشکستن آن جایز است. «فَجَعَلَهُمْ جُذٰاذاً» ۶-بت‌های بزرگ، در دید بت پرستان بزرگ است نه در نزد موحّدان. «کَبِیراً لَهُمْ» ۷-شکستن بت‌ها مقدّمه رهایی فکر از جمود و فراهم آمدن زمینه ی سؤال و جواب است. «لَعَلَّهُمْ إِلَیْهِ یَرْجِعُونَ» ۸-عقیده ی انحرافی، انسان را دچار قضاوت انحرافی می‌کند. «إِنَّهُ لَمِنَ الظّٰالِمِینَ» (گاهی انسان چنان سقوط می‌کند که بالاترین ظلم (شرک) را حقّ، و روشن ترین حقایق (توحید) را ظلم می‌پندارد) ۹-کفّار، ابتدا حضرت ابراهیم علیه السلام را ظالم معرفی کردند تا بتوانند براحتی او را محاکمه کنند. «إِنَّهُ لَمِنَ الظّٰالِمِینَ» ۱۰-فریاد مبارزه و ظلم ستیزی ابراهیم علیه السلام به همه جا رسیده بود. «سَمِعْنٰا» ۱۱-جوانان هم می‌توانند در راه حقّ، موج آفرینی کنند. «سَمِعْنٰا فَتًی» ۱۲-حضرت ابراهیم علیه السلام قبل از عملیات تخریب، با تبلیغات خود زمینه انقلاب علیه بت‌ها را فراهم آورده بود. «یَذْکُرُهُمْ» مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar