زلال وحی: عرصۀ آزمون(1)
«وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجاهِدِينَ مِنْكُمْ وَ الصَّابِرِينَ وَ نَبْلُوَا أَخْبارَكُمْ» (محمّد/31)
«ما قطعاً شما را مىآزماييم تا از ميان شما، مجاهدان و صابران را نشان دهيم و اخبار (و اعمالتان) را آزمايش خواهيم كرد.»
نکته ها
1. «ابتلاء»، گاهى به معناى آزمايش افراد براى كشف حقيقت است، مانند: «إِذِ ابْتَلى إِبْراهِيمَ رَبُّهُ» (بقره/124) و گاهى به معناى ايجاد زمينههاى مختلف براى بروز حالات درونى است، مانند اين آيه: «نَبْلُوَا أَخْبارَكُمْ»
2. جمله «حَتَّى نَعْلَمَ» به معناى «معلوم داريم» از ماده «عَلَم» به معناى نشانه و علامت است نه از ماده «عِلم» در برابر جهل. يعنى آزمايش الهى، علامت شناسايى آنان است. (منبع: تفسیر نور)
🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها:
@masjedefatemehzahra