✳️شيوه ى تبليغ و تشويق، بايد مرحله اى باشد. (ابتدا فرمود: «لايستوى»، سپس فرمود: «درجة» و در آخر: «اجراً عظيما» ✳️ با هر كس بايد به نحوى سخن گفت: قرآن با مؤمنان جبهه نرفته و منافقان و ترسوها و رفاه طلبان برخورد متفاوت دارد. تنها با كلمه «قاعدين» از مؤمنان جبهه نرفته ياد كرده است. ✳️آنان كه مشكلات جسمى دارند از جهاد معافند. «غير اولى الضرر» ✳️ جهاد مالى در كنار جهاد با جان مطرح است، چون بدون پشتوانه ى مالى، جبهه ضعيف مى شود. «باموالهم و انفسهم» ✳️ كمك هاى داوطلبانه ى مردم، از جمله منابع تأمين بودجه هاى دفاعى است. «باموالهو و انفسهم» ✳️هر كجا خطر ناباورى مردم محتمل است، اصرار و تكرار لازم است. (در اين آيه و آيه بعد جمله ى «فضل اللَّه» و «درجة» تكرار شده است.) ✳️ خدمات و تلاش هر كس محترم است و به خاطر شركت كسانى در جبهه، نبايد ارزش هاى ديگران ناديده گرفته شود. برترى مجاهدان آرى، امّا طرد ديگران هرگز. «كلاً وعدالله الحسنى» ✳️ هر كس در هر موقعيّت و مقام و خدمتى كه باشد، بايد بداند مقام رزمندگان مخلص از او بالاتر است. «فضّل اللّه المجاهدين» ✳️ اگر خداوند به رزمندگان فضيلت داده است، پس جامعه هم بايد براى مجاهدان و شهدا در اجتماع، گزينش ها و برخوردها حساب خاصى باز كند. (البتّه به شرطى كه براى رزمنده نيز توقّعات نابجا پيدا نشود و گرفتار سوء عاقبت نگردد). «فضّل اللّه المجاهدين» 🍃برگرفته از تفسیر نور نساء 95 @mtalbdine💚