📛امام صادق: تارکان زیارت، عاق رسول الله😳‼️
#تذکر: این نوشتار در پی انکار کرونا نیست بلکه در پی چرایی برخورد کاملا دوگانه است.
به این روایت امام صادق علیه السلام دقت کنیم:
وقتی امام در این👇روایتی که در ادامه می آید، می فرمایند، تارکان زیارت عاق خواهند شد پس وضع تعطیل کنندگان زیارت چه خواهد بود؟؟؟
وقتی امام می فرماید کسانی که زیارت نمی روند، روز قیامت چه جوابی خواهندداشت؛ کسانی که تمام مادیاتشان برقرار است فقط زیارت اضافی است، چه جوابی خواهند داشت؟؟؟
قالَ الصادِقُ علیه السلام:
⁉️یَا عَلِیُّ! بَلَغَنِی أَنَّ قَوْماً مِنْ شِیعَتِنَا یَمُرُّ بِأَحَدِهِمُ السَّنَةُ وَ السَّنَتَانِ لَا یَزُورُونَ الْحُسَیْنَ؟!
قُلْتُ:
جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنِّی أَعْرِفُ أُنَاساً کَثِیرَةً بِهَذِهِ الصِّفَةِ
قَالَ:
أَمَا وَ اللَّهِ لِحَظِّهِمْ أَخْطَئُوا وَ عَنْ ثَوَابِ اللَّهِ زَاغُوا وَ عَنْ جِوَارِ مُحَمَّدٍ تَبَاعَدُوا... أَمَا إِنَّهُ مَا لَهُ عِنْدَاللَّهِ مِنْ عُذْرٍ وَ لَا عِنْدَ رَسُولِهِ مِنْ عُذْرٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ؛
أَمَّا الْقَرِیبُ فَلَا أَقَلَ مِنْ شَهْرٍ وَ أَمَّا بَعِیدُ الدَّارِ فَفِی کُلِّ ثَلَاثِ سِنِینَ فَمَا جَازَ الثَّلَاثَ سِنِینَ فَقَدْ عَقَّ رَسُولَ اللَّهِ وَ قَطَعَ رَحِمَهُ إِلَّا مِنْ عِلَّة.
2⃣ در روایت دیگر شخصی از امام میپرسد آیا صرف احتمال خطر باید زیارت را رها کرد:
❓چه میفرمایی دربارۀ کسی که زیارت پدرت را با ترس انجام دهد؟
امام کاظم علیه السلام پاسخ میدهد:
«روز قیامت که بیشترین ترس و وحشت افراد را فرا میگیرد، خدا او را در امان میدارد و ملایکه به بشارت با او برخورد میکنند و میگویند:
مترس و اندوهگین مباش، که این روز کامیابی و رستگاری توست»
3⃣در روایت دیگر امام دستور می دهند برای رفتن زیارت حتی دستان خود را از دست دادید، تعطیل نکنید:
متوکل ملعون (بیشترین تلاش را برای نابودی حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام انجام داد، حتی سه بار، بارگاه ملکوتی را تخریب کرد و یکبار حتی بعد از تخریب دستور داد منطقه را پر از آب کنند و کشاورزی کنند تا شاید بتواند محل یاد حسین را کلا محو کند اما به اعجاز الهی آب در منطقه ای که امروز به نام حایر حسینی میشناسیم آب معلق ایستاد و حرکت نکرد...)، دستور داد زیارت قبر امام حسین به شرط قطع دست راست، مجاز است تا بلکه زیارت تعطیل شود اما امام کاظم، دستور دادند به زیارت بروید مشتاقان زیارت با وجود این شرط زیارت را تعطیل نکردند!
مسعودی، مورخ بزرگ، در کتاب مروج الذهب مینویسد:
خانمی که به قصد ثبت نام زیارت حرم امام حسین علیه السلام مراجعه کرده بود، دست چپ خود را برای قطع کردن بیرون آورد.
مأموران به وی متذکر شدند که بهای زیارت، قطع دست راست است.
خانم با نشان دادن دست قطع شدۀ خود گفت:
«دست راستم را سال گذشته قطع کردید!»
♻️نتیجه این سه روایت:
⚠️ائمه هدی علیهم السلام زیارت رفتن را صرفا عمل مستحبی نمی دیدند بلکه زیارت را شعائر و نماد تشیع محسوب می کردند و برای همین می فرمودند در هرصورت زیارت تعطیل نشود و دقیقا در کلام علماء خصوصا امام راحل همین دیدگاه وجود دارد.
❓سوال
🧐باوجود این نگاه، آیا حرم های مطهر باید تعطیل شوند؟ آیا نمی توان همانطورکه فروشگاه ها و بانک ها و... که با رعایت بهداشت تعطیل نشدند؛ حرم ها را نیز با رعایت بهداشت باز نمود؟!
⁉️آیا رواست که تمام زندگی به روال سابق فقط با یک ماسک و بهداشت برقرار باشد اما حرم ها و امامزادگان در اوج غربت و مظلومیت، بسته بماند؟
⁉️آیا روز قیامت میتوانیم در مقابل آن زن که دو دستش در راه زیارت قطع کرد، سربالا بیاوریم و بگوییم تمام امور دنیویمان برقرار بود و فقط حرم ها محل انتشار ویروس است؟!
"تو دستت در راه زیارت دادی ولی ما غیر از حرم ها همه جا رفتیم؟!
با اینکه نهایتا میتوانستیم با اجباری کردن ماسک و دستکش زیارت را دایر نگه داریم"‼️
🤔 طبق آمار خود وزارت بهداشت، احتمال خطر ابتلا در حرم ها و اماکن زیارتی زیر یک درصد است! ولی بیشترین خطرسرایت درناوگان عمومی و فروشگاه هاست چرا حرم ها تعطیل ولی مادیات با زدن ماسکی حل شدنیست‼️
https://eitaa.com/mesagh