📚 : 📓در تحلیل "" و "" امام حسین علیه السلام، اکتشاف و تحلیل "مفاهیمی" که "دلالت تمدنی" دارند، بسیار حائز اهمیت هست. 🔲 ""؛ "" و "" و "" تولید می کنند. 🔲 مفاهیم مابه ازای عینی وخارجی ایجاد می کنند و "" جایگاهی عینی و تاریخی در "" دارند. 🔲 یکی از نقش های "تاریخی" و "فرا تاریخی" امام حسین علیه السلام، تولید "مفاهیم تمدنی" ناظر به "" و ""هست. 🔲 از ماندگارترین نقش های تاریخی و فراتاریخی امام حسین علیه السلام در "جهان تمدنی"، "" هست که جریان تاریخی این مفاهیم تمدنی، "جهان تمدنی" جدیدی تولید می کنند. 🔲 توسعه و تولید مفاهیم جدید با دلالت تمدنی، "" و "" جدیدی برای "جهان تمدنی" ایجاد می کنند. 🔲 در سیره تمدنی و منطق تمدنی امامان معصوم علیه السلام و امام حسین علیه السلام، اکتشاف و تحلیل "مفاهیم تمدنی" صادر از این بزرگان معصوم علیه السلام، از کانون های اصلی "سیره پژوهی تمدنی" می باشد. 🔲 امام حسین علیه السلام می فرمایند: ولاالحیاه مع الظالمین الا برما؛ این مفاهیم، مفاهیمی هستند که اگر براساس منطق این مفاهیم، جهان انسانی، جهان اجتماعی، جهان تاریخی و در نهایت جهان تمدنی، مبتنی بر این مفاهیم بنیان گذاری شده باشد، جهان عینی متمایزی در حوزه انسان، تاریخ و تمدن ایجاد خواهد شد. 🔲 "حیات بدون ظلم" و "حیات بدون ظالم" یک مفهوم اساسی در منطق و سیره نظری امام حسین علیه السلام هست که هم "دلالت تمدنی" و هم "کارکرد تمدنی" دارد. 🔲 در منطق تمدنی و سیره تمدنی امام حسین علیه السلام، جهان تمدنی، یک جهان تمدنی عاری از "حیات بدون ظلم" هست. 🔲 "حیات سیاسی" یک نظام سیاسی در جهان تمدنی، درمنطق تمدنی امام حسین علیه السلام، یک حیات سیاسی بدون ظلم سیاسی هست؛ 🔲 "حیات فرهنگی" یک نظام فرهنگی در جهان تمدنی، در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام، یک حیات فرهنگی بدون ظلم فرهنگی هست؛ 🔲 "حیات اقتصادی" یک نظام اقتصادی در جهان تمدنی، در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام،یک حیات اقتصادی بدون ظلم اقتصادی هست؛ 🔲 حیات سیاسی،فرهنگی و اقتصادی جهان تمدنی مبتنی بر عدالت انسانی، منطق تمدنی امام حسین علیه السلام هست و کارکرد اصلی یک جهان تمدنی می باشد. 🟡eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠sapp.ir/d.mir.mohammadi50