ُ لَمْ يَقْرَأْ قَالَ أَتَمَّ الرُّكُوعَ وَ السُّجُودَ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ إِنِّي أَكْرَهُ أَنْ أَجْعَلَ آخِرَ صَلَاتِي أَوَّلَهَا تصحیح اخلال در این نماز منحصر است در صورتی که خلل در قرائت واقع شده باشد. اما تعمیم به اخلال در سایر  اجزاء هم بعید نیست.   7430- 3- وَ عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ عَبْدِ الْكَرِيمِ بْنِ عَمْرٍو عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ أَسْهُو عَنِ الْقِرَاءَةِ فِي الرَّكْعَةِ الْأُولَى قَالَ اقْرَأْ فِي الثَّانِيَةِ قُلْتُ أَسْهُو فِي الثَّانِيَةِ قَالَ اقْرَأْ فِي الثَّالِثَةِ قُلْتُ أَسْهُو فِي صَلَاتِي كُلِّهَا قَالَ إِذَا حَفِظْتَ الرُّكُوعَ وَ السُّجُودَ تَمَّتْ صَلَاتُكَ   ممکن است مراد راوی از «سهو در کل»، فقط قرائت باشد که در این صورت این روایت برای تصحیح اخلال در سایر اجزاء به کار نمی آید. اما اگر بگوییم مراد سهو در کل اجزاء و شرایط و موانع باشد، میتوان این روایت را مصحح همه نوع خلل دانست و از این جهت با مضمون صحیحه زراره (لا تعاد) مفاد یکسانی دارد.