⫸منصور دوانیقی ملعون به امام صادق (علیه السلام) گفت :
يَا جَعْفَرُ عَلَیْهِ السَّلَام أَ مَا تَسْتَحِي مَعَ هَذِهِ اَلشَّيْبَةِ وَ مَعَ هَذَا اَلنَّسَبِ أَنْ تَنْطِقَ بِالْبَاطِلِ وَ تَشُقَّ عَصَا اَلْمُسْلِمِينَ تُرِيدُ أَنْ تُرِيقَ اَلدِّمَاءَ وَ تَطْرَحَ اَلْفِتْنَةَ بَيْنَ اَلرَّعِيَّةِ وَ اَلْأَوْلِيَاءِ.
آیا با این محاسن سپید و با وجود انتساب به رسول الله (صلی الله علیه و آله)حیاء نمیکنی که کلام باطل بر زبان جاری نموده و بین مسلمین تفرقه ایجاد میکنی؟
آیا قصد ایجاد خونریزی داری؟
و میخواهی بین ما و مردم فتنه کنی؟
📚 منابع :
مهج الدعوات، صفحه ۱۹۵
انوار البهیة، صفحه ۱۶۷
منتهی الآمال، جلد ۲، صفحه ۲۳۵
بحار الانوار، جلد ۴۷، صفحه ۱۹۷
بحار الانوار، جلد ۹۱، صفحه ۲۹۰
الدمعة الساکبة، جلد ۶، صفحه ۴۳۲
×┄┄┅━✺•🔥•✺━┅┄┄×
𖣐اللّٰهُمَــ؏َجِـلْ لِوَلیــِـــڪَ الـْفَرَّج𖣐
♡⠀ 〇⠀ ⎙⠀ ⌲
ˡⁱᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
вυʟ
➢
@rafezi_bul_313
........ آنچه که شدیداً مایه ی تأسف است این است که مشاهده می شود افرادی که یک عُمر از سفره گسترده ی اهل بیت اطهار (علیهم السلام) ارتزاق کرده اند و به حکم عقل و شرع ، موظّف به تحکیم اساس مکتب آن انوار مقدّس عرشی می باشند ، مع الاسف ، نمک نشناسی کرده و با قیافه ای حق به جانب و با حربه ی موذیانه و غلط انداز دفاع از حریم (وحدت اسلامی !) دست به کار تضعیف و بلکه تخریب ارکان مذهب حقّ تشیّع گردیده و یکی از دو رکن اصیل مذهب را که ((تبرّی)) یعنی بیزاری جستن و اظهار تنفّر از دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) است زیر سئوال برده و آن را مخالف قرآن و سنّت ! قلمداد می کنند.
گاهی منصب امامت را جدا و مستقلّ از منصب خلاف ارائه می نمایند و گاهی در اصول اعتقادی نیز اعتقاد اصلی و فرعی ساخته و اعتقاد به امامت را یک اعتقاد فرعی اجتهاد پذیر معرّفی می کنند که منکر آن نیز مجتهد معذور است و در نزد خدا مأجور !! و احیاناً رفتار و گفتار امام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را در برخورد با خلفا توجیه افترا آمیز کرده و آن حضرت را کاملاً راضی از خلاف آنها نشان می دهند !
گوئی فریادهای آن امام مظلوم را که از قلب دردناکش برخاسته است نشنیده اند که می فرماید :
حَتَّى إِذَا قَبَضَ اللَّهُ رَسُولَهُ - صلی الله علیه و آله - رَجَعَ قَوْمٌ عَلَى الْأَعْقَابِ وَ غَالَتْهُمُ السُّبُلُ وَ اتَّكَلُوا عَلَى الْوَلَائِجِ وَ وَصَلُوا غَيْرَ الرَّحِمِ وَ هَجَرُوا السَّبَبَ الَّذِي أُمِرُوا بِمَوَدَّتِهِ وَ نَقَلُوا الْبِنَاءَ عَنْ رَصِّ أَسَاسِهِ فَبَنَوْهُ فِي غَيْرِ مَوْضِعِهِ مَعَادِنُ كُلِّ خَطِيئَةٍ وَ أَبْوَابُ كُلِّ ضَارِبٍ فِي غَمْرَةٍ قَدْ مَارُوا فِي الْحَيْرَةِ وَ ذَهَلُوا فِي السَّكْرَةِ عَلَى سُنَّةٍ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ مِنْ مُنْقَطِعٍ إِلَى الدُّنْيَا رَاكِنٍ أَوْ مُفَارِقٍ لِلدِّينِ مُبَايِن ( نهج البلاغه فیض ، خطبه 150 پایان قسمت دوم )
( تا هنگامی که خداوند ، رسول خود - صلی الله علیه و آله - را قبض روح فرمود ، گروهی به قهقرا برگشتند و راهها(ی گمراهی) آنان را به هلاک انداخت ، بر آراء و افکار نادرست خویش اعتماد نمودند و از غیر رَحِم و خویشاوند (رسول اکرم) متابعت کردند ( امام به حق را خانه نشین کرده و دیگران را که شایستگی خلافت نداشتند روی کار آوردند) و از سبب (وسیله ی هدایت یعنی اهل بیت رسول ) که مأمور به دوستی او بودند ، دوری کردند و ساختمان (دین و ایمان) را از بنیاد استوارش انتقال داده و آن را در جائی که سزاوار نبود بنا کردند ؛ آنان معدن های همه ی گناهان و درهای ورود به هرگونه جهالت و حیرتند. با سرگردانی و حیرت در رفت و آمد بودند و در بیهوشی (نادانی) به روش پیروان فرعون (از عذاب اخروی) غافل بودند. گروهی از آخرت چشم پوشیده به دنیا متوجّه شدند و گروه دیگر از دین دست کشیده (از هدایت) جدا گشتند).
توجه به این نکته بسیار لازم است که مسئله ی تحقیق درباره ی مذهب حق که ضروری ترین عامل حیاتی برای جامعه اسلامی است و ارائه ی مدارک صحّت و اصالت آسمانی آن مذهب به مردم و روشن نمودن فکر نسل جوان نسبت به اصول و مبانی آن و دفاع از حریم مقدّسات آن ، غیر از مسئله ی ایجاد اختلاف و تولید تشتّت در افکار و فتنه انگیزی بین گروهها است که متأسفانه افرادی به بهانه ی حفظ وحدت و اتّحاد ، از بحث درباره ی حقایق مذهبی و تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به معتقدات و معارف ، سخت می گریزند و احیاناً بحث کنندگان در این گونه مطالب را هم متّهم به فتنه انگیزی و تفریق کلمه ی امّت و ایجاد رخنه و شکاف در حصار جمعیّت می نمایند.
#تفرقه