همین انگشت دستی که روی صفحه گوشی ها لمس میکنیم ، یه روزی باید جوابگو باشند ... آیه قرآن میفرماید : « یَوْمَ تَشْهَدُ عَلَیْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ [سوره ی نور، آیه ی 24] روزی که زبان ها و دست ها و پاهای آنها، به اعمالی که انجام داده اند، شهادت می دهند. و حتی در مورد سر انگشتان هم در قرآن خداوند متعال فرموده : ( اَیَحْسبُ اْلاِنْسانُ اَلَّنْ نَجْمَعَ عِظامَهُ بَلی قادِرینَ عَلی أَنْ نُسَوَّیَ بَنانَهُ) [ سوره قیامت آیه ۳ و ۴ ] یعنی : ‌آیا انسان گمان می کند استخوان‌های او را پس از مردن و متلاشی شدن جمع‌آوری نخواهیم کرد؟؟ بله ما قادریم که حتی انگشتان (خطوط سرانگشتان) او را دوباره به صورت اول ، مرتب کنیم ببینید چه خبر شده و چه بلایی سر دین ما اومده که خداوند متعال داره برای ما روضه میخونه ... میخوام براتون الان یه روضه بخونم اما مادح و روضه خونش خود خداوند متعاله ، دقت بفرمایید ؛ سوره مبارکه " بروج " (بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِیمِ وَٱلسَّمَاۤءِ ذَاتِ ٱلۡبُرُوجِ) [سوره البروج 1] یعنی : قسم به آسمان که برج های بسیار دارد ( حالا منظور از برج همون ستاره های درخشان و فلک های با عظمت آسمانه ) (وَٱلۡیَوۡمِ ٱلۡمَوۡعُودِ) [سوره البروج 2] یعنی : قسم به روز رستاخیز و قیامت ( روز قیامتی که حتمی ) (وَشَاهِدࣲ وَمَشۡهُودࣲ) [سوره البروج 3] یعنی : قسم به شاهد و مشهود ( شاهد یعنی قسم به گواهان اعمال انسان و مشهود یعنی قسم به خود اعمال انسان .... شاهد یعنی خلق و مشهود یعنی خداوند متعال .... این یعنی یاداوری اینکه : اِتَّقُوا مَعَاصِيَ اللّهِ فِي الْخَلَوَاتِ، فَإِنَّ الشَّاهِدَ هُوَ الْحَاكِمُ. از عصيان خداوند در خلوتگاهها بپرهيزيد، چراكه شاهد، همان حاكم و دادرس است. ما گاهی که کارمون به دادگاه میرسه ، دلمون قرصه که یکی و میاریم شهادت بده و قاضی رو گول بزنیم " اخه قاضی یه شخصه و شاهد یه شخص دیگست " اما اون دنیا اینجور نیست ، همون کسی که شاهد بوده و دیده ، همون شخص قاضیه ...همون شخص حکم صادر میکنه ... حالا راه فرار کجاست خدا میدونه ... (یَقُولُ ٱلۡإِنسَـٰنُ یَوۡمَىِٕذٍ أَیۡنَ ٱلۡمَفَرُّ) [سوره القيامة 10] اون دنیا انسان دنبال راه فراره .... خب خدایا این همه قسم خوردی چی شده ؟؟ قسم به عظمت آسمان قسم به روز قیامت قسم به شاهد و مشهود قسم به ... چه خبر شده ؟؟؟ این همه قسم که چی ؟؟ خداوند متعال میفرماد : (قُتِلَ أَصۡحَـٰبُ ٱلۡأُخۡدُودِ) [سوره البروج 4] یعنی : مرگ بر صاحبان گودال ( ببینید کار به کجا رسیده که خداوند متعال داره لعن و نفرین میکنه ... بعد یه عده بیان بگن لعن و نفرین و مرگ بر فلان نداریم و چرا باید لعن و نفرین کنیم ... اینم نمونه بارز لعن کردن و مرگ خواستن، اونم نه از طرف ما ، بلکه از طرف خود خداوند متعال ... جای دیگه هم سراغ داریم که لعن کرده ... زیارت عاشورا هم بخون ببین چقدر لعن کرده ... لعن خداوند متعال برای ظالم ستمگر ... بازم بگیم یا کافیه ؟! خب خدایا این همه قسم خوردی و با جدیت حرف زدی که بیلی بگی مرگ بر صاحبان گودال !!! این صاحبان گودال کیا هستند ؟؟ چیکار کردند ؟؟ یکم از اصحاب اخدود برامون بگو ... میفرماید : (ٱلنَّارِ ذَاتِ ٱلۡوَقُودِ) [سوره البروج 5] یعنی : همان گودالهای پر از آتش و پرهیزم که شعله های عظیم داشت ... (خدایا یه اتیش روشن کردن که نفرین نداره ...) دلیل نفرین میدونی چیه ؟؟ میفرماید : (إِذۡ هُمۡ عَلَیۡهَا قُعُودࣱ) [سوره البروج 6] یعنی : چونکه در اون زمان در کنار گودال آتیش ( با خونسردی ) نشسته بودند ... ( خدایا اینکه یه عده آتیش روشن کردند و با خونسردی کنار گودال آتیش نشستند نفرین داره ؟؟ میفرماد اجازه بده برات نقطعه حساس روضه رو بخونم : (وَهُمۡ عَلَىٰ مَا یَفۡعَلُونَ بِٱلۡمُؤۡمِنِینَ شُهُودࣱ) [سوره البروج 7] یعنی : و آن کارایی که نسبت به مونان انجام میدادند رو تماشا میکردند ... ( خدایا با مومنین چیکار میکردند ؟؟؟ که با این شدت به اینا لعن و نفرین کردی ؟؟ اون مومنان چیکاره بودن و چیکار کردن که تو بخاطرشون لب به نفرین باز کردی ؟؟ میفرماید : (وَمَا نَقَمُوا۟ مِنۡهُمۡ إِلَّاۤ أَن یُؤۡمِنُوا۟ بِٱللَّهِ ٱلۡعَزِیزِ ٱلۡحَمِیدِ) [سوره البروج 8] یعنی : مومنین رو زتده زنده تو آتیش سوزوندن و نگاه میکردند و این مومنین هیچ گناهی نداشتند مگر اینکه به خداوند متعال ایمان داشتند ، درد دین داشتند ... مؤمنین در مکه ، اونقدر در رنج و فشار سخت بودند، و دائما از طرف دشمن ها شکنجه های روحی و جسمی می شدند تا از ایمان و دین خود برگردند، گروهی مقاومت می کردند ، و بعضی از افراد ضعیف تسلیم می شدند، و از دین و ایمانشون بر میگشتند . این بود وضع اون افراد دین دار ... و اینه وضعِ ما ما برای دینمون چه سختی و رنجی و تحمل کردیم ؟؟