🌺بِسْمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم « وَ إِذا غَشِيَهُمْ مَوْجٌ كَالظُّلَلِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ فَمِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَ ما يَجْحَدُ بِآياتِنا إِلَّا كُلُّ خَتَّارٍ كَفُورٍ» 🌐 و هرگاه موجى (خروشان در دريا) همچون ابرها (ى آسمان) آنان را بپوشاند، خدا را با طاعتى خالصانه مى‌خوانند، پس چون خداوند آنان را به خشكى (رساند و) نجات دهد، بعضى راه اعتدال پيش گيرند (و بعضى راه انحراف)، و جز پيمان‌شكنانِ ناسپاس، آيات ما را انكار نمى‌كنند. 📚سوره مبارکه لقمان آیه شریفه۳۲ ايمان گروهى از مردم، دائمى و پايدار است، ولى ايمان گروهى مقطعى و موسمى است، يعنى فقط هنگامى كه اسباب و وسايل مادّى قطع شود، اين گروه متوجّه خدا مى‌شوند. مثل برق اضطرارى كه وقتى همه‌ى برق‌ها خاموش شد، سراغ آن مى‌روند. ۱- انسان به طور فطرى خداشناس است، ليكن وسايل و اسباب مادّى همچون پرده‌اى روى فطرت را مى‌پوشاند و بروز حوادث و خطرها، اين پرده را كنار مى‌زند. ۲- رفاه مادّى، عامل غفلت است، ولى خطرها و تنگناها، عامل توجّه، تضرّع، خلوص وغرورزدايى. ۳- قطع اميد از اسباب عادّى، يكى از راه‌هاى رسيدن به اخلاص است. ۴- براى اولياى خدا، غفلت عارضى است، ولى براى گروهى، اخلاص عارضى است. ۵- لازمه‌ى ايمان، اعتدال است. به جاى آنكه بفرمايد: «فمنهم مؤمن»، فرمود: «فَمِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ» ۶- پيمان‌شكنى و ناسپاسى، انسان را به كفر مى‌كشاند. 🆔https://eitaa.com/momenat_tf