1 کمال جویی یکی از گرایشات اصیل و فطری انسان است و هر شخصی در نهاد خود به دنبال رسیدن به کمال حقیقی خویش می باشد و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. از طرفی هرکس برای قرارگرفتن در مسیر تکامل شیوه ای را برمی گزیند تا به غایت خود واصل شود در این میان عرفان اسلامی طریقه ی آن دسته از اهل معرفت است که برای تحصیل کمال حقیقی و وصول به حق و حقیقت، تهذیب نفس و سیر و سلوک الی الله را پیشنهاد می کند. غایت این جهان بینی عرفا ،رسیدن انسان به مقام انسان کامل است که به لحاظ برخورداری از جایگاه ویژه در نظام هستی توانسته مظهر تام و کامل اسم اعظم «الله» و آیینه ی تمام نمای حق شود. چنانچه شهیدگران قدر استاد مطهری می فرمایند: «انسان کامل ، انسانی است که وقتی به خدا رسید، مظهر کامل همه ی اسما و صفات الهی و آیینه ای او می شود که ذات حق در او ظهور و تجلی می کند، بنابراین از منظر عرفای مسلمان، انسان به سبب چنین استعدادی می تواند تجلی گاه صفات الهی گردد و واسطه ی فیض حق قرار گیرد و به تکریم و جانشینی حضرت حق جل وعلا باریافته، بار امانت الهی را به دوش کشد. این اوصاف و مقامات برای انسان همان است که ذیل برخی آیات وحی از جمله در آیات کریمه‌ی: «ولقد کرمنا بني آدم»، «إني جاعل في الأرض خلیفه»، «وعلم آدم الأسماء کلها» و «انا عرضنا الأمانة.. وحملها الإنسان» مورد تصریح قرآن است و به اعتقاد قرآن در عرصه ی کائنات، انسان تنها موجودی است که استعداد رسیدن به چنین مقاماتی را داراست و می تواند به عالی ترین مراتب وجود و مظهریت کامل حق نائل شود. بر همین اساس در این دور همی دوستانه ان‌شاالله با دعای خیر شما دوستان و عنایت خاص آقا امام زمان (عجل‌الله تعالی‌فرجه) در صدد شناخت نسبت به مقامات انسانی در پیمودن مسیر کمال میباشیم. [و من‌الله توفیق] ( پایان قسمت اول) http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c