‍ 💢 در علائم حتمی و حتّی خروج و یا تغییر ممکن است، ولی در اصل تغییر محال است : 🔻 ابوهاشم داود بن قاسم جعفری می گوید : در خدمت محمد بن علی الرضا علیهما السلام بودیم که ذکر خروج و آشوب های شد و درباره روایاتی که در حتمی بودن آن تأکید داشتند گفتگو شد، پس به حضرت ابوجعفر علیه السلام گفتم : ❓آیا خدا در امور حتمی ( مانند خروج سفیانی ) تجدید نظر و تغییر و بداء ایجاد می کند ؟ 🔹 امام علیه السلام فرمود : آری ! 🔸 أبوهاشم : گفتیم : می ترسیم خدا حتّی در قیام قائم علیه السلام نیز تجدید نظر و تغییر و انصراف و بداء ایجاد کند ! 🌿 علیه السلام : حتماً ( علیه السلام ) از میعاد و وعده های إلهی است، و خداوند خلاف وعده و میعاد خویش انجام نمی دهد . / 🔻 فقلت لأبی جعفر علیه السلام : 🔸هل یبدو لله في المحتوم ؟ 🌱 قال علیه السلام : نعم ! قلنا له : فنخاف أن یبدو لله في القائم . 🌿 فقال علیه السلام : 🔹إنّ القائم من المیعاد و الله لا یخلف المیعاد . / 📚 غیبت نعمانی باب ۱۸ 🔻 همانطورکه خود حضرت ارواحنافداه در توقیعی متذکر شده اند : امر ناگهانی است . چون وعده خدا قابل تغییر و بداء نیست . ✳️ پس عاقلانه این است که به جای اخباری گر نسبت به روایات علائم ظهور، خود به امام و آمادگی خود برای قرار گرفتن در صف آن منجی عالم و آدم را افزون کند، گر چه روایات علائم ظهور نیز خالی از بشارت ها و اشارات ظریف و مستند نمی باشد . ➖➖➖➖➖➖➖ ما را به دوستان خود معرفی کنید در ↙ ⬇ ️↘ @montazerane_zohour سروش↙️ @montazerane.zohour اینستاگرام↙ @montazerane_zohour1