According to Shi'a, although this word has various usages, there are contextual references [in and out of the text] of this hadith which suggest that the word "Mawla" in this hadith just and only means "prior authority in making a decision." These pieces of evidence are: The coherence and relation between the two phrases "Alast Awla Bikum Min Anfusakum"? ["Have I not a greater right over you than your selves"?] and "Man Kunt Mawlah" ["one for whom I am the Mawla"]: In this hadith, the Prophet (s) clarifies his greater right and authority over the faithful than themselves, based on verse 6 of the Qur'an 33, "The Prophet has a greater right (or a greater authority) over the faithful than they have over their own selves…." The greater right and authority mentioned in this verse is about the life of the faithful and also about ruling them than themselves. When there is a greater right and authority, we must follow and obey the one with that greater right and authority. [📚:Al-Tusi, Al-Tibyan, vol. 8, p. 317] According to the opinions of some exegetes, the greater right and authority mentioned in this verse addresses all worldly and spiritual affairs of Muslims[📚: Al-Baydawi, Anwar al-tanzil, vol. 4, p. 225; Al-Zamakhshari, Al-Kashshaf, vol. 3, p. 523] since the Prophet (s) would order the faithful only to what brings them the happiness in religion and the world.[📚: Al-Zamakhshari, Al-Kashshaf, vol. 3, p. 225] Therefore, the correlation which exists between the mentioned phrase implying "the greater right and authority" and introducing 'Ali (a) in the other phrase shows that "Mawla" in the second phrase supported 'Ali's (a) greater right and authority over Muslims. [📚: Al-Razi, Al-Arba'in, vol. 2, p. 283] ترجمه:👆🏿👆🏿 به عقیده شیعه، اگرچه این واژه کاربردهای گوناگونی دارد، اما اشاراتی در این حدیث وجود دارد که حاکی از آن است که کلمه «مولا» در این حدیث تنها به معنای «مرجع در تصمیم گیری است». " این شواهد عبارتند از: انسجام و رابطه دو عبارت «الست اولی بکم من انفسکم» چیست؟ [آیا من بر شما حقی بزرگتر از خود شما ندارم؟] و «من کنت مولا» [«کسی که من برای او مولا هستم»]: در این حدیث، پیامبر (ص) به استناد آیه 6 قرآن سوره 33، حق و حجیت بزرگتر خود را بر مؤمنان از خودشان تصریح می کند: «پیامبر بر مؤمنان از آنان حقی بزرگتر دارد. بر خود دارند…" حق و اختیار بزرگتری که در این آیه ذکر شده، در مورد زندگی مؤمنان و نیز حکمرانی بر آنان از خودشان است. وقتی حق و اختیار بزرگتری وجود دارد، باید از صاحب آن حق و اختیار بزرگتر پیروی و اطاعت کنیم. [📚: الطوسی، التبیان، ج 1، ص 138. 8، ص. 317] به نظر برخی از مفسران، حق و حجّت اکبر که در این آیه آمده است، ناظر به تمام امور دنیوی و معنوی مسلمانان است[📚: البیضاوی، انوار التنزیل، ج 4، ص 225; الزمخشری، الکشاف، ج 3، ص 523] زیرا پیامبر (ص) مؤمنان را فقط به آنچه سعادت دین و دنیا می‌آورد سفارش می‌کند، الزمخشری، الکشاف، ج 3، ص 225] بنابراین، همبستگی میان عبارت مذکور در دلالت بر حق و حجت اکبر و معرفی علی(ع) در عبارت دیگر نشان می دهد که مولا در عبارت دوم از حق و ولایت اکبر علی(ع) بر مسلمانان حمایت کرده است. . [📚: الرازی، الاربعین، ج 2، ص 283] اَللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِّـڪْ الْفَـرَج ༄༄༄༄ ❀ ❀ ༄༄༄༄ لینک کانال منتظران مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در ایتا 💐🌸🌷🌺💐 @montazeranmahdiajjalllah