🔴 پرسش و پاسخ مهدوی ⭕️ از طرفی داریم امر ظهور، بغتة و فجاة و ناگهانی است؛ از طرفی داریم علائم حتمی باید محقق شود تا ظهور نیز واقع شود؛ چطور بین این دو مطلب جمع می‌شود؟ 🌕 محمد بن صامت روایت می‌کند که به امام صادق علیه السلام عرض کردم: آیا پیش از ظهور حضرت قائم علامتی هست؟ فرمودند: آری! گفتم: آن علامت چیست؟ فرمودند: نابودی عباسی؛ آمدن سفیانی؛ قتل نفس زکیه؛ فرو رفتن بیابان بیداء و صدای آسمانی؛ عرض کردم: قربانت گردم! می‌ترسم این امور به طول بینجامد. فرمودند: نه! این امور مانند ترتیب مهره ها، یکی پس از دیگری به ترتیب می‌آید. 📗بحارالأنوار،ج۵۲، ص۲۳۵،ح۱٠۲ ✅ پس دقت کنید: ➖ اگر ظهور را نزدیک می‌بینیم و در دعای عهد می‌گوییم: «إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً» ➖ و اگر در روایات داریم هر صبح و شام منتظر ظهور باشید: «تَوَقَّعْ أَمْرَ صَاحِبِكَ لَيْلَكَ وَ نَهَارَك‏» ➖ و اگر در روایات داریم ظهور مثل قیامت ناگهانی است و امر ظهور در یک شب اصلاح می شود: «مَثَلُهُ مَثَلُ السَّاعَةِ» منافاتی با این ندارد که نشانه ها و علامات ظهور هم حتما و قطعا محقق خواهد شد؛ چون که وقوع نشانه‌های حتمی ظهور پی در پی و مثل دانه‌های تسبیح و گردنبند است. از تمام این استدلالات و مطالب نیز که بگذریم از ما خواستند که منتظر باشیم و برای فرج دعا کنیم و صبح و شام انتظار بکشیم و ما هم باید تسلیم باشیم و بس! 🌹 «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» 〰❁🍃❁🌼❁🍃❁〰 °ْ↯🇯‌🇴‌🇮‌🇳°ْ↯↷ https://eitaa.com/joinchat/3936092358C70b5431ca7