بهانه‌ای برای تکمیل پروژه یهودی‌سازی مسجدالاقصی در فلسطین اشغالی سلسله مباحث نیمه پنهان عید پسح در سال 1990، خاخام لوباویچر مناخم اشنیرسون به پیروان خود دستور داد تا جشن‌هایی را در حرم برگزار کنند، در حالی که در این بین، گروه مؤمنان کوه معبد، که در سال 1967تأسیس شد و توسط گرشون سالومون رهبری می‌شد، قصد داشت سنگ بنای ساخت معبد سوم در محوطه حرم را بگذارد. سالومون یک ناسیونالیست بود و در آن زمان مذهبی نبود، اگرچه به نظر می‌رسد که در اواسط دهه 1990چنین شده است، همانطور که ادبیات مذهبی ناسیونالیستی در حال رشد جنبش او و پیوندهای مالی آن با گروه‌های بنیادگرای مسیحی این تغییر را نشان می‌دهد. یک گروه تندروتر صهیونیستی که خواستار حق ادعایی یهودیان برای تصرف و نماز در حرم شریف بود، جنبش های وی کایام (Hai Ve-Kayam) به رهبری یهودا عتصیون بود، که پدرش یکی از اعضای گروه تروریستی لیحی بود. عتصیون هفت سال را به دلیل عضویت در یک سازمان تروریستی یهودی در دهه 1980 در یک زندان گذراند که می‌خواست قبة الصخره را منفجر کند. عتصیون و گروهش اصرار داشتند که در حرم نماز بخوانند، که پلیس رژیم مجبور به اخراج آنها شد، همین امر منجر به افزایش حمایت از جنبش در جامعه یهودی استعمارگر اسرائیل، چه مذهبی و چه سکولار شد، سایر گروه‌هایی که ادعاهای مشابهی دارند عبارتند از یمین اسرائیل، کاخ و کاهانه های، مؤسسه معبد، جنبش تأسیس معبد و آترت کهنیم و غیره. بسیاری از این گروه‌ها پس از معاهده اسلو از ترس اعطای اختیار به تشکیلات خودگردان فلسطین بسیج شدند، به‌ویژه پس از توافق‌نامه صلح رژیم صهیونیستی و اردن در سال 1994 که اسرائیل را ملزم به احترام به نقش ویژه اردن در زیارتگاه‌های مسلمانان قدس کرد. در فوریه 1997، کمیته خاخام‌های یشع، یکی از اجزای مرکزی جنبش استعماری و ملی-مذهبی صهیونیستی، حکمی را تصویب کرد که به خاخام‌هایی که معتقدند یهودیان باید در حرم نماز بخوانند، اجازه انجام این کار را می‌داد. در همین حال، چندین تن از قضات دادگاه عالی و سیاستمداران شروع به درخواست از دولت و خاخام اعظم برای لغو ممنوعیت نماز خواندن یهودیان در حرم کردند. این تلاش‌ها با بازدید آریل شارون، رهبر حزب لیکود از حرم شریف در سپتامبر 2000به همراه پلیس ضد شورش تلآویو به اوج خود رسید. این مساله اعتراضات فلسطینی‌ها را به دنبال داشت و در پی آن ۴ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. سفر شارون، آتش انتفاضه دوم فلسطین را شعله‌ور کرد و در هفته بعد صهیونیست‌ها ۷۰ فلسطینی را کشتند و شارون پس از ۵ ماه به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. قبل از سال 2003 رژیم صهیونیستی به بیش از ۳ یهودی مذهبی به طور همزمان برای زیارت و بازدید از حرم اجازه نمی‌داد، اما از آن زمان به بعد این تعداد را به طور پیوسته به بیش از ۵۰ نفر رسانده است و این کار را بدون تأیید مقامات اوقاف اسلامی انجام می‌دهد. در سال 2009 پس از اظهارات نژادپرستانه در مورد فلسطینی‌ها، اسحاق آهارونویچ، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، از حزب راستگرا، بار دیگر از حرم بازدید کرد. تحریکات و هتک حرمت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان ادامه یافت و در سپتامبر 2015، دولت اسرائیل از ورود فلسطینیان به حرم جلوگیری کرد تا برای یهودیان امکانی را فراهم کنند تا به آنجا بروند. در واقع، موضوع اجازه دادن به یهودیان برای ورود به حرم شریف، چه رسد به اینکه در آنجا نماز بخوانند، همچنان یکی از موضوعات اصلی اختلاف در محافل مذهبی یهودیان است، به طوری که نتانیاهو سال گذشته با یک خاخام محافظه‌کار و رئیس یک حزب سیاسی به توافق رسید تا به طور موقت یهودیان را از ورود به حرم در ازای پیوستن به دولت ائتلافی خود منع کند. ✍️برداشت، پژوهش و تحقیق از محسن فائضی، کارشناس مسائل فلسطین جمع بندی پایانی ما: قربانی کردن در صحن‌ها به بهانه انجام آداب عید پسح در واقع گامی جدی در مسیر یهودی‎سازی مسجدالاقصی است نه انجام مناسک و آئین سنّتی و دینی اصیل کلیمیان و این خاصّیت روح کابالیسم است که در وجود یهودیّت صهیونیسم و دولت جهانی دجّال در آخرالزمان متبلور شده! وارثان ابلیس که با راهبرد اغوا و اضلال، در نقاب صور مقدّس، بر باطل، لباس حق و بر حق لباس باطل پوشانده تا بتوانند با هدایت فطری مردم مبتنی بر مقدّسات دینی، به مقاصد شیطانی خودشان برسند! اکنون هرچه به لحظات موعود در آستانه ظهور نزدیکتر میشویم تحولات میدانی در قدس شریف پرمخاطره تر و پیچیده تر میشود! ═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑ ❁═ °ْ🇯‌🇴‌🇮‌🇳°ْ↷ https://eitaa.com/joinchat/3936092358C70b5431ca7