🎙 جلسه هشتم در محضر ✨دقیقه 1 اگر امر دایر شود بین تعیین و تخییر، اصل با تعیین است. (اینها یک اصولی است که در علم اصول خوانده می شود.....) یک قاعده ای هست که می گویند : اگر امر دایر شد بین یک واجبی که واجب تعیینی است یا تخییری، اصل بر تعیین است. ✨دقیقه 4 یک موانعی وجود دارد از تعیینی بودن که این موانع نمی گذارد به وجوب تعیینی فتوا بدهند و به وجوب تخییری فتوا می دهند. ✨دقیقه 6 خود شیخ طوسی که در تهذیبش همین روایت های وجوب را نقل می کند، فتوای به وجوب تعیینی نداده است. ✨دقیقه 8 فقهاء اجماع متقدمین را خیلی ارزش قائل هستند. ✨دقیقه 15 زراره، بزرگترین اصحاب امام صادق (ع) در فقه بود و به طور کلی خاندان اعین، اینها چند تا برادر بودند که از اصحاب خاص امام صادق (ع) در فقه بودند. این روایت را زراره نقل می کند : امام صادق (ع) ما را خیلی بر نماز جمعه ترغیب کرد، که نماز جمعه را بخوانید تا اینکه من گمان کردم منظور ایشان این است که فردا که جمعه هست، پیش امام بیاییم و با امام نماز را بخوانیم، گفتم : آقا! یعنی فردا بیاییم خدمت شما، فرمودند : نه، منظورم این است که، شما خودتان بخوانید. ✨دقیقه 20 آیا تقیه بوده که در زمان ائمه، نماز جمعه نمی خواندند؟ تقیه نمی شود گفت، به خاطر اینکه در نماز جمعه، پنج نفر کفایت می کند که یکی شان امام باشد. https://eitaa.com/moravej_tohid/3568 🆔 @moravej_tohid