بیانات علامه حمیدرضا مروجی سبزواری در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۲۵ در خصوص عرفان های کاذب، انواع مدیتیشن و عرفان های غربی و شیاطین و اجنه قسمت سوم 🔴 دقیقه ۴۹ این سرّش این است که آن نوری که در ذات و باطن انسان هست، آن همان نور ولایت است، نور امام است که فرمود:"ارواحکم فی الارواح و انفسکم فی النفوس" یعنی يک نور واحد است که نور انسان کامل است، نور امام است که این در تمامی موجودات عالم سریان دارد، که ما در عرفان اسلامی می خواهیم به این نور برسیم. ☄ یعنی اگر من توانستم،به نورانیت خودم برسم،به نورانیت امام زمان(ع)رسیدم،از طريق استادم هم به نورانیت امام رضا(ع)رسیدم. آن هم وصل هست، این دو تا نور يکی است. ☄ این است که در مجموعه های عرفانی، مسئله‌ای که خیلی به دوستان تاکید می کنم، این است که استاد باید شناسنامه‌ی طریقتی داشته‌ باشد. 🔴 دقیقه ۵۲ در دو مرحله وجود استاد بسیار اهمیت دارد و لازم هست. یکی در زمانی که می خواهد از عالم طبیعت جدا شود و به‌ عالم مثال‌ برسد،و دیگری آن وقتی که به‌ عالم مثال رسید و می خواهد از آنجا جدا شود، و به‌ عالم عقل قدسی خودش برسد.طی این مراحل‌ همچین به‌ این آسانی نیست که امروز رفته، شب بیاد و بگوید،که من درمان می کنم، من طی الأرض می کنم،... اصلا اينها هنر نیست. 🔴 دقیقه ۵۵ شیطان حاضر نیست، حتی یک نفر به عالم نور برسد، به دلیل اینکه رسیدن یک آدم به‌ عالم نور،این باعث می‌شود که قدرت شیطان تضعیف شود... لذا از همان اول راه می خواهد، منحرفش کند. ☄ مگر شما یقین داری که قوه‌ی خيال شما از دستبرد شیاطین محفوظ است؟ از کجا این مسئله را بداند؟ مسئله‌ی عصمت در خيال زمانی است که انسان به‌ آن مراتب عقل قدسی خودش برسد،که آن عقل‌ از بالا بر خيال اشراف دارد و خيال را تحت حفاظ خودش می گیرد. والا مادام که انسان سیری نکرده‌، حرکتی نکرده و قدمی برنداشته،این عصمت در خيال ندارد. ☄ اگر آمد و شیطان یک صورتی را در قوه‌ی خيال من تصویر گری کرد و بعد به‌ من القاء کرد، که‌ این صورتِ امام رضا(ع)هست، درسته که در روایت داریم،اجنه و شیاطین به‌ صورت‌ ائمه در نمی آیند.این را داریم،اما ما که‌ امام رضا(ع) را نديديم، ما که نمی دانیم، ایشان به‌ چه شکلی هستند؟ 🔴 دقیقه ۵۸ یک جا که استاد وجودش لازم است، استادی که به نورانیت ولایت دست پيدا کرده، وقتی به شاگردی دستور می‌دهد، که‌ این ذکر را بگو ،یک حفاظ نوری اطراف این ایجاد می‌کند، که شیاطین و اجنه نتوانند، به سراغ این آدم بيايند. ☄ تمامی اساتید عرفان اين را دارند، کسی که وارد این راه شده، به هیچ وجه به خوابها و مکاشفاتش و ..اصلا اعتنا نکند،کاری نداشته باشد. حتی اگر قدرتی در انسان به وجود آمد،اعتنا نکند. 🔴 دقیقه ۶۱ خدا در همين عالم طبیعت با همین اسباب کار کرده و ما هم وظیفه داریم،یکی از علت هايی که عرفا به طرف این قدرت های ماورایی نمی روند،با اینکه می توانند، این کارها را انجام دهند،ولی اصلا روی نمی آورند. به خاطر این است که اهانت به سنت های خداوند در عالم طبیعت است. 🔴 دقیقه ۶۳ در عالم مثال، علوم بسیاری هست. علم اعداد وتسخیر اجنه و.... ☄ ما در عالم طبیعت زندگی می کنیم، و در عالم طبیعت ما امر شدیم، که از اسباب پیروی کنیم. کار باید از مجرای طبیعی خودش بگذرد. 🔴 دقیقه ۶۵ ما تسلیم امر خدا هستيم. عارف وقتی از عالم مثال می گذرد، به خيلی از این قدرت ها دست پيدا می کند. ولی حق ندارد،این کارها را انجام دهد. ☄ همین که وارد شده،می گوید: من می توانم درمان کنم!!! چه کار داری به کار خدا؟خدا سنت قرار داده، که اگر کسی بیمار شد ،به پزشک مراجعه کند،دارو بخورد، اگر می‌خواهد، از اسباب ماورایی استفاده کند ،دعا کند،توسل کند، صدقه بدهد. اينها راه‌هایی است که برای ما مجاز شده، اما اینکه من بیایم، انرژی درمانی کنم، اينها به ما اجازه داده نشده ☄ عرفان یک چیزی است که باید دقیقا منطبق بر شرع باشد... اصلا طریقت همان شریعت است،... طریقت نماز است، ولی نمازی که بتواند، تو را از این عالم جدا کند و جلو ببرد. نماز را باید طوری بخوانی، که یک روزنه‌ای در این عالم ایجاد کند. ☄ شریعت به‌ هیچ وجه از طریقت جدا نیست، طریقت به هیچ وجه از شریعت جدا نیست. ۱۶ 🆔 https://eitaa.com/moravej_tohid/4055