ادامه یادداشت⬇️ 8⃣ اینکه انسان پساواقعه بنشیند و با دیدن پاره‌ای از امور بتواند پیرامون آن واقعه نظر دهد، نه هنرمندانه است و نه صحیح. مثل بنی‌عباس که بعد از شهادت امام حسین(ع) می‌گفتند « حسین(ع) نتوانست تشخیص دهد که کوفه به او خیانت می‌کند و در نتیجه او سیاست را به خوبی نمی‌دانست» این چنین نقدی به لحاظ روشی درست نیست. تصمیم در هر لحظه بر اساس قطعیت نتایج پیش‌بینی شده نیست. بسیاری اوقات تصمیم عاقلانه بر اساس احتمالات و محتملات و حوادث بدیل آن گرفته می‌شود و درست‌ترین تصمیم به حساب می‌آید. بر همین اساس نیز می‌توان با نگاهی برون‌دینی حرکت امام‌ حسین(ع) به سمت کوفه را عاقلانه دانست، بی آن که نیازمند توسل به علم غیب امام شویم یا بگوییم کوفه مقصد امام نبوده است. مثلا در دهه ۵۰، با تضعیف جایگاه شاه و قدرتمند شدن طرفداران مارکسیسم در ایران، انقلاب امام سفره مارکسیست‌ها را از کشور برچید. با فروپاشی شوروی چه درگیری‌های داخلی و تجزیه‌هایی که در داخل صورت نمی‌گرفت که به برکت قیام امام این احتمالات و محتملات از کشور دفع شد. 9⃣ راستی بد نیست به عراق هم بنگریم یا به مصر که سیاست تنش‌زدایی را در پیش گرفته اند و انقلابی هم از جنس انقلاب خمینی نکردند و وضعیت امروزشان را بررسی کنیم. از عراقی که امنیت ندارد تا مصری که شرف ندارد... 0⃣1⃣ و آخرین بند: آقای اکبرنژاد! به راستی اگر دوستدار نظام هستید و تضعیف آن را حرام می‌دانید باید پیامدهای سخنانتان را بررسی کنید نه قصد و نیتتان را. به گمانم اثبات این مطلب برای شما دشوار نیست. پس برای اینکه خروجی‌ شما کارکردی در جهت اصلاح نظام داشته باشد باید فکری کنید و دستاوردهای نظام را ببینید. برای دیدن دستاوردها فقط کافی است تک‌بعدی نباشید. اقتدار نظامی جمهوری اسلامی را ببینید که پایه هر اقتدار دیگری از جمله اقتدار اقتصادی است. سیاست‌ تنش‌زدایی در رفتار جمهوری اسلامی پررنگ است. آنها را هم ببینید. به همان نحوی که این سیاست را با رفتار حضرت زهرا(س) قابل جمع می‌دانید به رفتار جمهوری اسلامی بنگرید امید دارم تغییر نگرش دهید. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید