ادامه اول اما در جبهه ی اقدامات دیگری رقم می خورد. این جریان بینش های لازم و مقدماتی مناسبی پذیرفته است تا در پرتو آن بتواند از آلودگی های جنسی فاصله بگیرد. این جمعیت درباره ی توسعه ی کام خواهی های جنسی خارج از کادر مشروع و روش های معقول، هشدار داده می شوند. روشن می شوند که نبودن درباره ی لذت غریزی جنسی، سر از عمل قوم لوط و زیاده روی در آورده، اجتماع را به تنوع طلبی جنسی و تجربه های نامعقول و نامتعارف جنسی معتاد می کند که در این شرایط کسی سخن مصلحان را نمی شنود و ولایت شیطان مانع واکنش های مثبت به دعوت مشفقانه اجتماع می گردد. چشم را به باز کرده و آن ها را به دعوت می کند. عبادت پروردگار رحمان، ترک برخی مفاسد بینشی و رفتاری ازجمله آلودگی جنسی به زنا است. و عبادت مستمر، موجب می شود که انسان به شدت از صحنه های فساد اخلاقی فاصله گیرد و درصورت و ( شدن عابد)، توان مقاومت دربرابر فشار آلودگان برای تن دادن به آلودگی فراهم می شود. این دسته از مردم توان خواهند یافت تا به این فشارها پاسخ منفی دهند و هزینه این مقاومت را بپردازند. اخلاص همه جانبه در اثر توجه به جهان آخرت و بهشت و نعمت های جاودانه ای که خدای متعال برای بندگان مهیا کرده، حاصل می شود: «إِنَّا أَخْلَصْناهُمْ بِخالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ» https://eitaa.com/mtamhid