امام جمعه سرخس: ملت ایران باید رئیسجمهوری از جنس شهید خدمت، پرکار و آگاه، جهادی و مردمی را انتخاب کنند
🔶 حجتالاسلام محمد بختیاری در خطبههای عید سعید قربان سرخس: ولی امر مسامین جهان امروز از ما وهمه مسلمانان دومطلب مهم را مطالبه میکند ۱- مردم مظلوم فلسطین و غزه را فراموش نکنیم و همه جوامع اسلامی هم صدا با تمام ازادی خواهان جهان بخصوص دانشجویان امریکا و اروپا به برائت جهانی از رژیم صهیونبستی وامریکا بپیوندند وبا قطع شریانهای اقتصادی رژیم صهیونیستی، حزب الله، انصارالله یمن و عراق را در این ماموریت الهی ومهم یاری کنند۲- مطالبه از ملت ایران این است که بعد از حماسه بزرگ تشییع سیدالشهدای خدمت شهید جمهور رییسی عزیز و همراهانشان، با مشارکت حداکثری در انتخابات ۸ تیر، رییس جمهوری از جنس شهید خدمت، پرکار و آگاه، جهادی و مردمی را انتخاب کنند.
احیا حج ابراهیمی(ع)، یکی از مأموریتهای تمدنی انقلاب اسلامی است. امام كار حضرت ابراهیم خلیل(ع) را احیا كرد. پیش از این هر ساله در مناسك حج از دو كار مهم ابراهیم خلیل(ع) كه به فرمان ذات اقدس الهی انجام میداد، غفلت میشد:
1. تطهیر مراسم حج و زیارت و سرزمین حجاز از لوث شرك (تبرّی از شرك و مشركان).
2. تنزیه جامعه اسلامی از نزاع و اختلاف (ایجاد وحدت).
چرا که خداوند به ابراهیم خلیل(ع) دستور داد: «وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَنْ طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاكِفِینَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ»(بقره: 125). در عصر كنونی نیز حضرت امام(ره) هر دو كار را انجام داد: 1. برگزاری مراسم «برائت از مشركان». 2. دعوت به «وحدت» از همه فرقههای اسلامی.
همچنان که به دستور خداوند متعال، در حج، دو اعلان و دو فریاد است: یكی اعلان ابراهیمی(ع) که اعلان تجمیع و وحدت است: «وَأَذِّنْ فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ یَأْتِینَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ»(حج: 27)؛ و دوم، اعلان محمدی(ص) که اعلان برائت از مشرکین است: «وَأَذَانٌ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ یَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَرِیءٌ مِنَ الْمُشْرِكِینَ وَرَسُولُهُ»(توبه:3).
اعلان دوم، قبل از قیام امام راحل(ره) فراموش شده بود و امام(ره) آن را زنده كرد. آسان نیست كه انسان هم با ابرقدرت شرق و هم با ابرقدرت غرب درافتد و به هر دو «نه» بگوید و تبرّی از آن دو را اعلان كند. حضرت امام امّت(ره) این كار را اقامه و احیا كرد. (نک: بنیان مرصوص امام خمینی (ره)، صفحه264- 275).
وی به حکمت ذبح قربانی پرداخت و تصریح کرد: حجگزاران نیز مانند ابراهیم و اسماعیل، در معرض امتحان و ابتلای الهیاند و باید میزان تسلیم، اخلاص، ایمان، رضا و ایثار خود را نشان دهند و با گذشتن از مال خود، به آن بزرگواران تاسی جویند. ابراهیم(علیهالسّلام) از آزمون الهی (قربانی فرزند)، سربلند بیرون آمد و برای رضای خدا، اسماعیل را به قربانگاه برد. اسماعیل نیز برای رضای خدا، گردن به زیر تیغ داد تا پدر به راحتی دستور خدا را اطاعت کند. آنان خالصانه فرمان پذیری خود را نشان دادند و حضرت حق به جای اسماعیل، گوسفندی فرستاد و آن را نشانه موفقیت آنان از این آزمون قرار داد.
ابوبصیر گوید: به امام صادق(علیهالسّلام) عرض کردم: علت و دلیل قربانی چیست؟ حضرت فرمود: «به حقیقت اولین قطره خونی که از قربانی به زمین میچکد، صاحبش آمرزیده میشود و (دیگر اینکه) خداوند میخواهد علم خویش را ابراز کند که چه کسی در پنهان از او میترسد. خداوند عزوجل میفرماید: لن ینال الله لحومها ولا دمائها و لکن یناله التقوی منکم. پس فرمود: ببین چگونه خداوند قربانی هابیل را پذیرفت و قربانی قابیل را رد کرد.
🌐 به بزرگترین شبکه خبری شهرستان سرخس بپیوندید
Eitaa.com/nasimesarakhs