❇️
#سلسله_مباحث_معارف_الهی
🔅 شماره ۱۷۰
💠 انجام ذکر و عمل با قصد ورود
🔰 هر ذکری، هر عملی، اگر ورود داشته باشد و ما به قصد ورود انجام دهیم باید عین همان را انجام دهیم اما اگر ورود نداشته باشد و به قصد ورود نیست اشکال ندارد هر طور بخواهیم میتوانیم انجام دهیم؛
🌀 مثلاً کسی زیارت عاشورا میخواند اگر به قصد زیارت عاشورا بخواند چون زیارت عاشورا با صد لعن و سلام وارد شده است ما نمیتوانیم این را کم و زیاد کنیم، باید آنطور که وارد شده است زیارت عاشورا را بخوانیم.
📍 اما یک وقت نه من به عنوان مطلق زیارت از فرازهای زیارت عاشورا خوشم می آید خیلی پرمعنا، خیلی جهت دهنده، نورانی بخش است. میخواهم مولایم، حضرت را با این عبارتها عرض سلام بگویم، این دیگر به قصد ورود نشد به قصد مطلق زیارت شد، آنجا هیچ اشکال ندارد شما اصلاً نصف زيارت عاشورا را بخوان، دو فراز از آن را بخوان لعن سلام را ده بار بگو، یک بار بگو، اصلاً نگو، این دیگر مطلق زیارت است؛
📌 دیگر ما بر اساس آن زیارت عاشورا را انجام میدهیم. غیر از آن بدعت می شود و حرام هم هست.
🔹 طبق این قاعده اگر ما الآن آن غسل و نماز توبه را به قصد ورود بخوانیم، ورود این در روز یکشنبه ماه ذی القعده است. اگر ما بخواهیم آن عمل را انجام دهیم، حق نداریم آن را در روز دوشنبه بخوانیم حق نداریم آن را در غیر از آن ماه به نیت ورود آن عمل به آن معنا بخوانیم.
✨ اما به قصد مطلق غسل توبه و نماز توبه میخوانم، خوشم می آید، استفاده میکنم میبینم چه برکاتی دارد! چه اثری دارد!
⚡️ این مطلق غسل و نماز اشکال ندارد، برکات دارد هر زمانی که میخواهیم بخوانیم.
📑 جزوه "سی و دو گفتار در معارف الهی" ص۴۶۰
💠کانال ندای پاک فطرت
🆔
@nedayepakefetrat