🔵🔵 جلسات ماهانه – مسجد امام خمینی (ره) – سالگرد ارتحال آیت الله سعادت پرور (ره) - محله خطیب تبریز - ۹۷/۰۹/۲۳ 👇 http://dl.nedayepakefetrat.ir/Sound/974-13970923.mp3 عناوین: 🔷 مراسم سالگرد ارتحال آیت الله سعادت پرور (ره) 🔶 یکی از ویژگی های بارز ایشون این بود که برای تربیت نیرو و تربیت افراد جد و جهد شگفت انگیزی داشتند. اصلا تشنه بود افراد را تربیت بکنند. خیلی تحمل سختیها می کرد از این بابت. در اون اتاق کوچک کلنگی خشتی می نشستند، مبادا یکی از شاگردانش بیاد و توی خونه نباشد. و توی اون خونه می نشست و دونه دونه برای افراد وقت می گذاشت 🔷 حتی اگر می دید کسی استعداد تربیتی ندارد برنامه ها رو جوری برایش تنظیم میکرد که استعدادش شکوفا شود 🔶 می فرمودند الحمدلله در نظام جمهوری اسلامی برای امور گوناگون متولی هایی وجود دارد اما این کار معرفتی تربیتی به این صورت زمین مانده حالا اشتغالات دیگران زیاد هست نمی رسند این بار را از زمین بردارند، لذا ما وظیفه داریم امروز برای نظام اسلامی و جامعه اسلامی تربیت نیرو کنیم. و همین برنامه ها که مشاهده می کنید به دستور ایشون شروع شد و پیگیری می نمودند وضع برنامه ها رو مسائل رو 🔷 دوم از ویژگی های مهم و بسیار بارز ایشون این بود که مبانی فکری ایشون و روش های تربیتی ایشان و رفتار سلوکی ایشان همه و همه بر اساس کتاب و سنت بود 🔶 ایشون معتقد بود که حقیقت عرفان ما در همون آیات و روایات و ادعیه هست،اصلا اگر کسی کارشناسانه به آثار ایشون مخصوصا کتاب جمال آفتاب و شرح حدیث معراج ایشون با دقت تخصصی مطالعه کند خواهد دید که این اصلا یک دور درس خارج اخلاق عرفانیست 🔷 در آیات و روایات فراوان هست که این دشمنی با معارف یک دشمنی ریشه داری هست که البته خدا سرش را هم فرموده برای اینکه در این عالم که عالم تضاد و ساختار هست در اون فضاهای فتنه ها یا بهشتی ساخته بشود یا جهنمی 🔶 وقتی دشمنی ها بر امام معصوم با اون وضعیت و جسارت اتفاق می افته در کربلا، خب بر شاگردان مکتب ایشان خیلی راحت تر میتونه این جنایت ها اتفاق بیفته 🔷 این مرد بزرگ سعی کرده این نگاه رو به عرفان که یک معنای دست نیافتنی تعریف می شود اون رو بشکند. همون کاری که شهید مطهری در قضایای فلسفه اسلامی این کار را کرد. قبل از این مرد بزرگ تا اسم فلسفه اسلامی می آمد همه وحشت می کردند. یه جوری کرده بودند تا وقتی اسمش میاد میگفت من نمیتونم اصلا بفهمم تا دنبالش بره حالا. شهید مطهری با یک زبان روان فراگیر کرد این مطلب را در واقع انقلابی ایجاد کرد در بیان فلسفه 🔶 همین کار رو این مرد بزرگ که هر دو از شاگردان امام، شاگردان علامه طباطبایی بودند در مسائل تربیتیه عرفانی-سلوکی-معرفتی به کار برده یعنی اگر کسی با روش ایشون آشنا بشود خواهد دید که اون عرفان دست نیافتنی اینطور هم نیست بالاخره غرض از این مسایل بندگی الهیست و کتاب و سنت به زیباترین صورت این ها رو باز کرده است 🔷 برخی از فقها نه همه فقها دیدگاهشون این است که ما مامور به ظاهر احکام هستیم و احکام ظاهری، دیگر باطن مسائل به ما ربطی نداره اصلا، بعضی از اون ها گه نه عرفای واقعی برخی مدعیان، ادعایشان این بود که ما ظاهر را میخواهیم چکار این مال عوامه، ما به اصطلاح آزادیم، این ها در شان ما نیست، و این اختلافات عجیب و غریبی که بین این ها ایجاد می کردند و این ها را به جان هم می انداختند. و این مصیبت هایی که بار می آوردند 🔶 در این انقلابی که این مرد بزرگ به کار برده که این نوع تربیت میکنه در حوزه های ما که ان شا الله خدا توفیق بدهد که محصلین ما با این نگاه که وارد میشن چه اتفاقی میفته؟ این ها بر اساس کتاب و سنت وقتی انس گرفتند که عرفان در این ها هست فقاهت را با باطن دنبال می کنند. این طور نیست که کتاب و سنت و عرفان با هم در تضاد هستند و این طور نیست که یک فقیهی هست و یک عارفی، لذا فقیه وارسته اسلام شناس فقیه در احکام در عین حال عارف بالله است. عارف بالله در واقع یک فقیه وارسته هست 🔷 از ویژگی های دیگری که این مرد الهی داشتند احترام و ادب در برابر اساتیدش بوده، برای امام که اصلا عاشق بود چه عاشقی در رحلت امام قلبش آسیب دید اصلا، مدت ها جلساتش تعطیل شد تا اینکه کارش به جراحی کشید 🔶 سعی می کرد تربیتش در جهت بینش دهی های بصیرتی باشد 🔷 از حیث علامه ادبش آنقدر فوق العاده بود که در جمال آفتاب می فرماید: بر گرفته از درس های اخلاقی علامه 📎 @nedayepakefetrat