در پی انتخابات و حضور فعال ملت شهیدپرور، گفت‌وگویی را در جبهه فعالین انقلاب شاهد هستیم که مبدأ آن انتشار تصویر برگ رأی سفید برادر عزیزمان شیخ فرهاد فتحی است. جهت تبیین مسأله و ارائه نقدی منصفانه، چند کلامی مرقوم می‌شود. پیشاپیش از دقت و صبر و حوصله شما سروران به‌ویژه برادر انقلابی و فعال رسانه‌ای جناب شیخ فرهاد فتحی، بابت تحمل عرایضم سپاسگزار و عذرخواهم. اولاً، در انتخابات، مسألهٔ رأی دادن به اصلح، لزوماً به معنای این نیست که شخصی که ما او را در فضای سیاست و مسئولیت‌پذیری اصلح می‌دانیم، در برگ رأی نامش را بنویسیم؛ بلکه باید به کسی که مجموعاً در ویژگی‌های مختلف از دیگران -که صلاحیتشان برای کسب آن مسئولیت احراز شده- برتر باشد، رأی داد. پس این مغالطه که در میان افراد، اصلح نیافتیم اساساً اشتباه است؛ چون بنا بر انتخاب برترین در میان آن جمع است. ثانیاً، اگر التزام به نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، باید دانست که شورای نگهبان به فرض وجود خطا در بررسی، در مورد همهٔ اشخاص که دچار اشتباه نمی‌شود؛ که اگر کسی قائل به این باشد، دیگر دم زدن از پیروی رهبری شایسته نیست؛ مواضع حضرت آقا درباره کلیت شورای نگهبان روشن و قابل مراجعه است. ثالثاً، شما بارها خود را مجتهد خوانده‌اید، آیا می‌شود در اجتهاد احکام هم همین سبک را برگزید؟ یعنی مثلا در موضوعی تتبع می‌کنید تا با کسب اطلاع از منابع موجود به استنباط حکمی شرعی پیرامون مسأله‌ای خاص برسید یا از اساس آن مسأله را به‌دلیل فقدان نص صریح، کاملاً ترک و رها می‌کنید؟ در مسأله رأی به اصلح هم همین قاعده جریان دارد. چطور می‌شود که رهبر انقلاب در تهران به ۳۰ نفر تماماً رأی می‌دهند و شما حتی پس از توصیه ایشان مبنی بر استفاده کامل از تعداد مشخص‌شده، باز هم می‌فرمایید اگر تهران بودید شاید به چند نفری رأی می‌دادید؟! رابعاً، چرا از بیان رهبری در ابراز منع قانونی درباره رأی ندادن غیربومی، آن هم در انتخابات شوراهای شهری که اساساً یک فرآیند محلی محسوب می‌شود، جهت این موضوع که رأی سفید داده‌اید مایه می‌گذارید؟ این‌گونه برخورد که دیگر ابزار رسانه‌ای تلقی نمی‌شود. بلکه خطای در تحلیل و محاسبه است. خامساً، رأی دادن یعنی رسیدن به نمره بالاتر در انتخاب اشخاص و میانگین گرفتن از تفکر و توانایی شخص برای تصدی مسئولیت. فرضاً افراد احراز صلاحیت‌شده، همگی نمره بین ۱۰ تا ۱۵ باشند و در میان آنها نمره ۱۸ و۱۹ نباشد؛ آیا این دلیل بر آن است که نمره ۱۵ که بالاتر از دیگران است را انتخاب نکنیم؟ سادساً، بر همان مبنایی که در اجتهاد فقهی، چه با مستند شرعی حاصل از نص، یا قواعد اصولی، یک مجتهد باید برای مسأله‌ای شرعی تعیین تکلیف کند، و عدم وصول نص، مجوز رها کردن مسأله به‌طور کلی نیست، اینجا هم توقع آن است که بر همان مبنا عمل کرد. سابعاً، اگر همچنان نظرتان بر این باشد که میان افراد، اصلح نیافتید که بل حتی صالح هم وجود نداشت، بهتر است مجدد بندهای قبلی را با تأمل بیشتری مطالعه فرمایید؛ که اساساً این نگاه اشتباه به انتخابات را از سر بیرون کرده و به‌عنوان یک انقلابی و پیرو رهبری آن را ترویج نفرمایید. انتخابات یعنی گزینش بالاترین نمره از آن جمع، نه انتخاب کسی که شما او را اصلح در محضر پروردگار و خودتان بدانید. با این رویکرد شما تلویحاً - دانسته یا نادانسته - سازوکار نظام انتخابات و جایگاه شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برید که با ادعای حضرتعالی مبنی بر انقلابی و کارشناس بودن و مسلط بر مبانی امام و رهبری بودن، صددرصد مغایرت دارد. ثامناً، فرض بفرمایید تفکر شما صحیح باشد! که اگر مردم میان کاندیداها، اصلح به آن معنای مورد نظر شما نیافتند، همه رأی سفید به صندوق بیندازند؛ آن وقت چه تدبیری برای تشکیل مجلس شورای اسلامی خواهید داشت؟! اگر چنین نگاه اشتباهی به انتخابات ترویج شود و به آن نقطه برسیم، این خود موجبات تضعیف نظام اسلامی نمی‌شود؟ که این هم با ادعای شما هم‌سو نخواهد بود. تاسعاً، برادرانه و صمیمانه از شما تقاضا می‌کنم کمی پیش از انتشار عکس و متن‌ها در فضای مجازی تأمل بیشتری داشته باشید. به سبب سرعت انتشار محتوا، گاهی غفلت کوچکی باعث می‌شود بلوایی شروع شود که شما خواهان آن نیستید و فضای عمومی مخاطبین فعال در جبهه انقلابی هم، تحمل این همه رفت و برگشت کلام و نقدها میان عزیزان شاخص در این عرصه را ندارد. به قول شیخ فرهاد حرف‌های ما وحی نیست، اگر حق بود بپذیرید؛ که ان‌شاءالله شامل این بشارت پروردگار بشویم: «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ» پس بندگان مرا بشارت ده! همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند؛ آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند.