🚧 شبهه ی عدم امکان تحقق تمدّن اسلامی در عصر غیبت (2) 🔸ممکن است بعضی‌ها بگویند که فقط اسم این انقلاب اسلامی است؛ مثل خیلی از کشورهای دیگری که جمهوری اسلامی هستند! اما ما در پاسخ می‌گوییم که این‌گونه نیست؛ چراکه در قانون اساسی ما یک سری محکماتی وجود دارد که آن‌ها تعیین‌کننده اسلامی بودن نظام هستند. معنای تأسیس نظام اسلامی یعنی خواست مردم و تحقق خواست مردم برای تشکیل حکومت اسلامی. این مسئله در سال 1358 اتفاق افتاد و مردم با انتخاب‌شان گفتند که اسلام می‌تواند الگویی متفاوت از آنچه را غرب و شرق به‌دنبال آن هستند محقق کند. 🔹 در یکی از اصول اولیه قانون اساسی به این نکته تصریح شده و آمده است که تمامی قوانینی که در این قانون اساسی و در مقررات دیگر وجود دارد، محکوم به اسلام باید باشند و اصلاً اسلام حاکم بر تمام اصول دیگر است. این اصل معنایش این است که اگر الآن ما نفهمیدیم و یک قانونی گذاشتیم که اسلامی نبود و یک ساختاری ایجاد کردیم که اسلامی نبود و بعداً متوجه غیراسلامی‌بودنش شدیم، دیگر آن قانون و ساختار غیراسلامی مشروعیت نخواهد داشت و می‌توانیم اصلاحش کنیم، 🔹برای مثال؛ اکنون متوجه شده‌ایم که بانک ما غیراسلامی است و هرچقدر هم که می‌آییم ظاهرش را ترمیم و زینت می‌کنیم، باز نمی‌تواند یک ساختار مالی و پولی اسلامی باشد؛ کاری که باید بکنیم این است که آن را کلاً برچینیم و یک ساختار پولی و مالی دیگری ایجاد کنیم، یعنی اگر به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم آن را کلاً اصلاح کنیم و یک ساختار دیگری ایجاد کنیم، باید آن را کنار بزنیم. این نشان می‌دهد که نظام اسلامی یک هویت مستقلی دارد و همین برای غرب ناگوارتر از انقلاب اسلامی و برای ما هم بزرگ‌تر از انقلاب اسلامی بوده است. 🔹 امام راحل به‌سرعت این مرحله را محقق کرد. دلیل سرعت و اصرارش هم این بود که می‌دانست اگر طواغیت متوجه بشوند و هشیار شوند، نخواهند گذاشت؛ کما اینکه هشیار شدند و ما را از سال 1358 تا الآن در مرحله سوم انقلاب اسلامی ــ یعنی مرحله دولت‌سازی ــ متوقف ساختند. 👈 اساساً داعش و ماجرای "دولت اسلامی شام و عراق‌" را برای بدل‌سازی دولت‌اسلامی‌ای که مدنظر انقلاب بوده است، به‌راه انداخته‌اند، یعنی ابتدا در مسیر دولت‌سازی انقلاب اسلامی مانع ایجاد کردند و بعداً سراغ الگوی بدلی رفتند تا قبل از آنکه ما به الگوی حقیقی دولت اسلامی برسیم، فضای گفتمانی دولت اسلامی را آلوده کنند. ✳️ بنابراین، پاسخ ما به شبهه یادشده این است که چون ما توانستیم دو مرحله اول انقلاب اسلامی را با قدرت جلو بیاییم، به‌همین منوال می‌توانیم مرحله جامعه اسلامی را هم محقق کنیم؛ و اگر جامعه اسلامی را محقق کردیم، تمدن‌سازی هم امر ممکنی خواهد بود، پس اینکه می‌گویند امکان چنین تمدنی وجود ندارد، پاسخش این است کما اینکه انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ممکن شد، تحقق جامعه و تمدن اسلامی هم ممکن هست. 📌 حجت الاسلام ثقفی، مصاحبه با خبرگزاری تسنیم ✅کانال را در پیام رسان ایتا دنبال کنید↙️ 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd