☘☘پاسخ☘☘ این نظر در کتاب علوم قرانی استاد معرفت ص۲۶۵ وارد شده ایشان معتقدند ایاتی که مشهور به نسخ هستند در شرایطی نازل شده اند با گذشت ان شرایط ظاهرا منسوخ شده اند اما با بازگشت دوباره همان شرایط مجددا قابلیت عمل خواهند یافت لذا نسخ آنها مشروط بوده نه دائمی ومطلق مثلا ایه عدد مقاتلین درسوره انفال که به مومنان امر می کند در میدان جنگ هر نفر با ۱۰ نفر مقاتله کنند متعلق به دوران ضعف وکمبود نفرات مسلمانان است ودر شرایط قوت وکثرت هرنفر باید با ۲ نفر مقابله کند از نظر آیت الله معرفت هر دو آیه معتبر ور شرایط خاص خود قابل عمل است 🆔 @ostadmaaref