➖...ادامه خلاصه بیانات سوم دیماه ۱۴۰۰ (آثار گناه)
🔳
وظیفه حکومت در مقابل گناه علنی!
▪️اگر یک معصیتی، یک کم حجابی، یک کشف حجابی در جامعه، رفت به سمت انجام شدن و عادی شدنش، خیلی از افرادِ دیگر در جامعه که آمادۀ انجام معصیت هستند و منتظرند اوضاع و شرایط مهیا شود آنهاهم به همان سمت حرکت می کنند و در نهایت معصیت و آثار آن در جامعه فراگیر می شودـ -در فتنه ها هم وضعیت همین طور است- لذا اینکه خداوند متعال در نهی از منکر در مراحل بالاتر برخوردهای محکمتر و شدیدتر قرار داده است؛ به خاطر این است که
«گناه» آثار اجتماعی و جمعی اش خیلی بزرگ است، لذا مراتب را سنگین قرار داده اند، تا
مبادا کسی جرأت انجام گناه را به خود بدهد.
لذا برخورد را در اسلام در این موارد شدید و محکم قرار داده اند تا مبادا وضع جامعۀ اسلامی به سمتی برود که کسانی با تظاهر به
«معصیت و گناه عمومی» راه را برای بقیّه باز کنند.
◾️بنابراین: «حکومت اسلامی» میتواند بلکه «موظّف» است که راه برخوردِ جدّی با گناه را پیش بگیرد و محکم جلوی آن را بگیرد، تا
مبادا این «گناه» مثل یک ویروس، همینطور گسترش پیدا کند.
◽️چطور در قضیۀ ویروس کرونا اگر کسی می گفت:" من نمی خواهم مراعات کنم و می خواهم آزاد باشم" حرفی که در جواب به او گفته می شد این بود که:
"فقط حق شما در میان نیست، حقوق دیگران هم در میان است. اگر شما مراعات نکنی شاید دیگران را گرفتار کنی و حق آنان ضایع شود. گناه و آثار بد آن به مراتب از ویروس کرونا بدتر است؛ لذا حکومت اسلامی می تواند از ابزارهای محکمی استفاده کند که مبادا این حقوق عمومی در جامعه ضایع شود. حال، این حقوق عمومی چه در مسائل مادی و بهداشتی مطرح باشد چه در مسائل معنوی و دینی که مهم تر هستند.
معصیت خیلی آسیب می زند.
#خلاصه_بیانات ۳ دیماه
#آثار_گناه
🖱 ۶
🔸»--------
▫️
@bayanemohammadi