8⃣ از جمله مفاهيمی که ناظر به ارزش های پيشينی نسبت به شريعت است، دو مفهوم متقابل طيبات و خبائث است. در آياتی از قرآن کريم از حلال کردن طيبات توسط خداوند سخن آمده ؛ مائده/ 4 و 5؛ و از مؤمنان خواسته شده است که طيبات حلال شده از سوی خداوند را بر خود حرام نکنند)مائده/87؛ در آيه ای هم کسی که طيبات از روزی های خداوند را حرام کند، مورد نکوهش قرار گرفته است؛ اعراف/32. در آيه ای ديگر ياد می شود که تحريم برخی از طيبات بر يهود، صرفاً به عنوان مجازات ظلمی بوده است که آنان مرتکب شده بودند؛ نساء/ 160. افزون بر آيات پيشين، در آيه ی اخير به صراحت ديده می شود که تحريم صورت گرفته در شريعتِ يهود عارضی بوده و فارغ از اين تحريم عارضی، نفس آنچه تحريم شده از مقوله ی طيبات بوده است. 📕 برای دسترسی به این مطلب روی لینک زیر کلیک نمائید: ➡️ yon.ir/IFUUt 🌷اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم 🌷 🆔 @OstadPakatchi