💠❓📚 ✍🏻💠 ❓آیا کشته شدن زکریای ۶ ساله از علائم ظهور است؟ 🌷کشته شدن یک کودک در مدینه که به ظلم کشته شده بود! 📚 عکس متن عربی و فارسی را از صفحه ۵۶۵ جلد ٢ اصول کافی ببینید. 🌷زکریای ۶ ساله، به جرم صلوات بر محمد و آل‌ محمد در حین دیدن حرم حضرت محمد(ص)، توسط وهابیون مدینه، با شیشه ماشین، جلوی چشمان مادرش، سرش را بریدند و او را نحر کردند. و مادرش فریاد کمک سر داد و کسی او را یاری نکرد! ✅ پاسخ: 👌اخیراً برخی مدعی شده اند که در روایات کشته شدن کودکی در مدینه به دست وهابیان از علائم ظهور امام زمان (عج) محسوب شده است و این کودک، همان زکریای خردسال است که توسط وهابیت کور و پلید، مظلومانه به شهادت رسید و این حادثه نشان دهنده نزدیک بودن ظهور امام زمان (عج) السلام است. ⚜ روایت مورد استدلال این نقل از امام صادق (ع) است که فرمود: 🔅«لا بُدَّ مِن قَتلِ غُلامٍ بِالمَدينَةِ، قُلتُ: جُعِلتُ فِداكَ، ألَيسَ يَقتُلُهُ جَيشُ السُّفيانِيِّ؟ قالَ: لا، ولكِن يَقتُلُهُ جَيشُ بَني فُلانٍ، يَخرُجُ حَتّى يَدخُلَ المَدينَةَ فَلا يَدرِي النّاسُ في أيِّ شَيءٍ دَخَلَ، فَيَأخُذُ الغُلامَ فَيَقتُلُهُ، فَإِذا قَتَلَهُ بَغياً وعُدواناً وظُلماً لَم يُمهِلهُمُ اللَّهُ عز و جل، فَعِندَ ذلِكَ فَتَوَقَّعُوا الفَرَجَ»؛ 🔅«بى ترديد، غلامی در مدينه كشته مى شود». گفتم: فدايت شوم! آيا لشكر سفيانى، او را نمى كشد؟ فرمود: «نه؛ بلكه لشكر بنى فلان، او را مى كشد. خروج مى كند تا اينكه به مدينه وارد مى شود و مردم نمى دانند به چه كارى وارد شده است. آنگاه، جوان را مى گيرد و مى كشد و چون او را جنايتكارانه و به ظلم و ستم مى كشند، خداوند عز و جل مهلتشان نمى دهد و اين هنگام، منتظر فَرَج باشيد». 📚 كمال الدين یک جلدی، ص ٣۴٢، ح ۲۴، الغيبة، نعمانى، ص ۱۶۶، ح ۶، الكافى، ج ۱، ص ۳۳۷، ح ۵، إعلام الورى، ج ۲، ص ۲۳۷، بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۴۶، ح ۷۰. ❌روایت مذکور از چند جهت قابل صدق بر کشته شدن کودک مظلوم زکریا به دست وهابیت کور و پلید نیست: 1⃣ در متن عربی روایت آمده است که «غلام» در مدینه کشته می شود، در لغت عرب به نوجوان غلام اطلاق می شود نه کودک. 📚 در کتاب لغات در تفسیر نمونه چنین آمده است: 🔅«از تعبيرات مختلفى كه در لغت «عرب» آمده مى توان استفاده كرد: «غلام» حد فاصل ميان «طفل» (كودك) و «شاب» (جوان) است كه در زبان فارسى از آن تعبير به «نوجوان» مى كنيم». 📕لغات در تفسیر نمونه، مکارم شیرازی، ص ۴۰۱. 👌روشن است که عنوان غلام بر انسان شش و هفت ساله قابل صدق نیست و تعبیر مناسب برای این سنین کودک است. 2⃣ روایت می گوید قاتلین آن «غلام» در مدینه نیستند، بلکه خارج از مدینه اند و خروج می کنند و گویی سعی می کنند مدینه را به تصرف درآورند که در همین هنگام آن نوجوان نیز به دست آنان کشته می شود. اگر قاتلین اشاره به وهابیون باشد، روشن است که آنان هم اکنون مدینه تحت تصرفشان است و نیازی به خروج و قیام ندارند. 3⃣ علامه مجلسی در شرح روایت فوق می گوید: 🔅«اینکه روایت می گوید بنی فلان آن غلام را می کشند، یا منظور از بنی فلان، بنوالعباس هستند که همزمان با انقراض حکومتشان مردی را می کشند که از فرزندان رسول خدا است یا ممکن است بنی فلان، بنو مروان باشند که در این صورت روایت اشاره است به انقراض حکومت بنی امیه و پس از زوال حکومتشان است که از شرشان برای شیعیان فرج حاصل می شود». 📚 مراه العقول، ج ۴، ص ۴۲. 👌بنابراین طبق نظر علامه مجلسی یا در آینده بنی العباس و بنی امیه دو مرتبه صاحب حکومت و دولت می شوند، اما سرآمد حکومتشان همزمان است به کشتن جوانی از آل محمد یا روایت در گذشته که حکومت و دولت دست بنی العباس و بنی امیه بوده است، مصداق پیدا کرده و حکومتشان نابود شده و برای شیعیان نیز از شرشان فرج حاصل شده است. ❌در هر صورت تفسیر علامه مجلسی هم با آنچه در مورد اتفاق افتاده است، همخوانی ندارد. 4⃣ برخی هم معتقدند که «غلام» مذکور از عموزادگان نفس زکیه یا برادر نفس زکیه است که در مدینه کشته می شود و خود نفس زکیه هم در مکه در آستانه ظهور کشته می شوند. ⚜ امام باقر (ع) هم فرمودند: 🔅«در آن زمان نفس زكيه در مكه كشته مى شود و برادرش را در مدينه هلاك مى كنند». 📗 بشاره الاسلام، ص ۱۷۷. 🔅«مظلوم در يثرب (مدينه) و پسر عمويش در مكه كشته مى شود». 📘یوم الخلاص، ص ۶۶۶ - شش ماه پایانی، ص ۱۶۱. <<۱>>